תקדים הלכתי

נבדקתם מקורונה? פסק: "יחללו שבת בשינוי"

לאחר שהבכירים הבהירו בפני הגאון רבי יצחק זילברשטיין את חומרת הנגיף המסוכן, הורה הרב כי מי שהלך להיבדק וצריך לקבל תוצאות בטלפון - יהיה מותר לו לענות בשינוי (אקטואלי)

(צילום: בעריש פילמר)

לאור ריבוי המקרים בהם יש חשש לנדבקים מנגיף הקורונה בציבור החרדי, פסק הגר"י זילברשטיין כי אדם שצריך לקבל את תוצאות הבדיקה בשבת, יענה לטלפון ממשרד הבריאות בשינוי.

נציגי משרד הבריאות הגיעו לפני שעות ספורות (רביעי), אל מעונו של רבה של 'רמת אלחנן', הגאון רבי יצחק זילברשטיין, כדי להתייעץ מה עושים עם החולים החרדים בשבת.

השאלה הייתה; למקרים שבהם יידרשו חולים חרדים לקבל הודעה על תוצאה חיובית לנגיף מה שמצריך פינוי מיידי מהבית וחקירה שתאפשר לבודד את כל מי שבא עמם במגע ישיר.

המכתב המלא של הרב זילברשטיין

לאחר שהרב קיים הליך בירור באופן פרטני ומקיף על ידי גורמי המקצוע הבכירים במשרד הבריאות, ועם השר יעקב ליצמן שהבהירו לרב את חומרת המצב, פסק הרב, כי יש לחלל שבת בשינוי.

הרב הדגיש כי מלבד הזמינות לשיחות הטלפון על החולה, "לענות על כל השאלות שישאלוהו וגם צריך להתפנות בשבת, על פי הוראות אנשי הרפואה". הרב גם התיר לאנשי משרד הבריאות להיערך לעדכון במגזר החרדי על צורך בבידוד.

וכך כתב, "מותר להודיע באמצעות כריזה, או בשאר דרכים שימצאהו לנכון על ידי נוכרי. הכריזה בפועל תתבצע באמצעות גל שקט בתחנות הרדיו החרדיות וכרוזים של ארגוני זק"א בשכונות החרדיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר