הטור השבועי

קורות בתינו // הרב בן ציון נורדמן

יהיה טוב! ומדוע יהיה טוב? כי העולם נמצא בידיים טובות, בידי בורא העולם הטוב והמטיב! הוא יביא את הפתרון הטוב ביותר. והלוואי שנצא מהמשבר יותר טובים ומאוחדים! (מאמרים, טור)

הרב בן ציון נורדמן | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: אבי רביבו)

ישנו מאמר חז"ל כי "קורות ביתו של אדם מעידים עליו", המשמעות הפשוטה היא שאדם נבחן קודם כל במעשיו בביתו פנימה.

בימים האחרונים נגזר עלינו להיות בעיקר בבית, וזוהי הזדמנות פז לנצל את השהות במבצרינו הפרטי, לחזק את הקשר עם בני הבית, ההורים, האחים והילדים שכה זקוקים למילה טובה לרוגע לחום ולאהבה. אני רואה עוד חיבור נוסף פנימה – למשפחתיות – לפנימיות, מהתיעוד והשיתוף של זוגות שנישאו השבוע בשלל אירועים מגוונים ייחודיים ובעיקר מרגשים

אירועים אלו שבדרך כלל נערכים ברוב עם, הצטמצמו למינימום הנדרש, אך השמחה הפנימית וההתרגשות סחפו גם אותי בחופות מאתגרות ומחזקות שזכיתי להיות שותף בהם, בבית הספר "מדעים ויהדות" התקיימה חתונה בסבבים של עשרה משתתפים, כאשר בכל כיתה סעדו מנין משתתפים, הריקודים גם הם התקיימו במשמרות... חופה שהתקיימה אל מול השקיעה במפגש נחל חדרה עם חוף הים . חופה שנערכה ב... לובי בנין משותף כאשר השכנים מריעים בצהלה ממרפסות ביתם...

המכנה המשותף לכולם – חיבור חזק של עם ישראל, ושותפות כנה בהקמת בית נוסף בישראל.

זו היא הזדמנות שמי יודע מתי תחזור על עצמה, בתקופת הזמן בה אנו חיים, כאשר העולם הגלובלי הולך ונעשה סחרחר יותר, בקושי יש לאנשים זמן לעצמם. ולפתע ניתן לנו "פסק זמן" שכזה, להתכנס, להתאחד, להתחבר, עם המקום הפרטי שלנו, עם המשפחה היקרה והאהובה.

בעקבות אירועים אלו הבזיק לי אור חדש במאמר, "קורות ביתו של אדם", מול' "קורות חיים", האירועים והחוויות שנערכות ונבנות בתוך ביתו אדם פנימה, "מעידים עליו" – יותר ממאה עדים, על אישיותו, על פנימיותו. ובעצם על מהותו של עם ישראל כעם הנצח!

• • •

כאשר ישנה תקופה של מתח עולמי, סוג של חוסר וודאות ותהייה מפני ה"מי יודע מה"... נוצר סדק בביטחון העצמי של האדם מ"כוחי ועוצם ידי", ול'נישה' זו עלולים לחדור רגשות חרדתיים ומיסטיים כאחת. חובתנו לשים אצבע על נקודת האמת, מבלי להתבלבל!

אנחנו לא נאחזים בכך שהקורונה היא סוף העולם שמאלה... בגימטריות ופרפראות שונות...

כיהודים מאמינים איננו נאחזים בריחוף על כנפי ה"חור השחור" הבלתי ידוע... אלא מתבססים על אמונה פשוטה וחזקה שהחזיקה את אבותינו בשרשרת הדורות, כי בורא עולם כל יכול, והוא לבדו עשה ועושה ויעשה את כל המעשים.

חובה עלינו לציית להוראות הגורמים המוסמכים ולקיים את מצוות "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". אך מכאן ועד לפאניקה ובהלה, אין שום קשר. אדרבה, התפקיד שלנו הוא לחזק את היציבות הנפשית, את הביטחון והאמונה כי הכל משמים והכל לטובה, חיזוק בכך שהפרנסה משמים, חיזוק התא המשפחתי. אחריות על הזולת, ועוד.

יהיה טוב! ומדוע יהיה טוב? כי העולם נמצא בידיים טובות, בידי בורא העולם הטוב והמטיב! הוא יביא את הפתרון הטוב ביותר. והלוואי שנצא מהמשבר יותר טובים ומאוחדים!

בשבת נברך כל אחד היכן שיהיה את חודש ניסן הבא עלינו לטובה, השנה יותר מתמיד אנחנו מגויסים לעזרה הדדית, התחלנו את פרויקט "חג שבע" עם "מפעלות הרב גרוסמן" ועם עוד אירגונים ועמותות, כולנו יחד לעזרה וסיוע הדדי. השנה יותר מתמיד.

שבת שלום חודש טוב ומבורך! חודש ניסן קרב ובא, ובכנפיו הוא נושא הרבה בשורות טובות!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר