נגד הגר"ח • צפו

המגיש הסית: "שיחזרו לשטייטעל באירופה"

מגיש התוכנית, 'משכן לילה', בערוץ הכנסת, בחר לעסוק בציבור החרדי ולהסית כנגדו ונגד מנהיגיו בצורה חריפה. ח"כ מקלב, דרש להשעות אותו, "זו הסתה פרועה ומכלילה" (חרדי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

הני זוביידה, מגיש התוכנית 'משכן לילה' בעורץ הכנסת, בחר להשמיץ את הציבור החרדי ואת מנהיגיו. מקלב נזעק ופנה לרשות השנייה, להשעות את זוביידה.

ח"כ אורי מקלב פנה ליו"ר הרשות השניה להשעות את מגיש התוכנית משכן לילה בערוץ הכנסת הני זובדיה לאחר שהסית בפרעות נגד החרדים בשל הוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ללמוד בקבוצות מצומצמות ולהיצמד להנחיות משרד הבריאות.

מקלב: "מדובר ההסתה פרועה ומכלילה, שאין לה כל מקום, בוודאי במסגרת שידור ממלכתי-פרלמנטרי. - אם אמירות גזעניות ומסיתות שכאלו, היו נאמרות כנגד מגזר אחר, השדרן היה מושעה לאלתר והיה מוגש נגדו כתב אישום בגין הסתה וגזענות"

עם ריבוי מקרה הסתה בתקשורת כנגד הציבור החרדי במיוחד בתקופה זו עם התפשטות נגיף הקרונה פנה בסוף השבוע ח"כ מקלב ליו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו יוליה שמאלוב ברקוביץ' בדרישה להשעות את מגיש התוכנית משכן לילה מר הני זובדיה מהגשת התוכנית וכן להעביר את החומרים ליועמ"ש בכדי שיפתח בחקירה פלילית כנגדו.

המכתב של מקלב

בפנייתו כתב מקלב כי במהלך התוכנית התבטא השדרן מר הני זובידה, באמירות פוגעות, גזעניות, מסיתות ומכלילות, כנגד כלל המגזר החרדי כדלקמן: הציבור החרדי הם אחד הציבורים החולים ביותר במחלה החשוכה של אפליה... הוא מפעיל פרקטיקות שהופעלו על ידי הנאצים... שיחזרו לשטייטל במזרח אירופה. הציבור החרדי עושים דין לעצמם, כאילו הם לא חלק ממדינת ישראל. הציבור החרדי בוקה ומבולקה, כולם עושים מה שבא להם ומפרים את הוראות המדינה" מצטט הרב מקלב את דברי זובדיה במכתבו ליו"ר הרשות השניה.

מדובר ההסתה פרועה ומכלילה, כנגד מגזר שלם במדינת ישראל, שאין לה כל מקום, בוודאי ובוודאי במסגרת שידור ממלכתי-פרלמנטרי. - אם אמירות גזעניות ומסיתות שכאלו, היו נאמרות כנגד מגזר אחר, השדרן היה מושעה לאלתר והיה מוגש נגדו כתב אישום בגין הסתה וגזענות.

לאור האמור, אבקש שתורי להשעות את השדרן באופן מידי. כמו, כן אבקש שתעביר את החומר ליועץ המשפטי לממשלה, על מנת שיורה לפתוח בחקירה פלילית כנגד השדרן, מסכם מקלב את מכתבו.

'כיכר השבת', פנה אל הני זוביידה. אך האחרון בחר שלא להגיב. במידה ויגיב, נפרסם את תגובתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר