חג החירות

נתניהו וחמאס מגיבים: עסקת שבויים בדרך?

בעקבות איתות ראשוני של חמאס, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ישראל מוכנה לדבר על עסקת שבויים באמצעות המתווכים. בארגון הטרור העזתי מיהרו למסור תגובה (חדשות)

(צילום: באדיבות המשפחות)

ממשרד ראש הממשלה נמסר היום (שלישי) כי "מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום וצוותו, בשיתוף עם המל"ל ומערכת הביטחון, ערוכים לפעול באופן קונסטרוקטיבי במטרה להשיב את החללים והנעדרים ולסיים את הסוגיה, וקוראים לשיח מיידי באמצעות המתווכים".

ההודעה באה בעקבות האיתותים שבאו בימים האחרונים מכיוון חמאס ולפיה הם מוכנים לבצע עסקת חילופי שבויים, כיוזמה הומניטרית כלשונם, בשל משבר הקורונה.

שעות אחדות אחרי פרסום ההודעה הישראלית נמסר מארגון הטרור כי יוזמתו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, "מתבטאת בשחרור מספר אסירים מבוגרים, נשים, חולים וילדים תמורת צעד חיובי בסוגיה מגדודי עז א-דין אלקסאם".

בחמאס הוסיפו כי "הכדור במגרש של ממשלת ישראל ועליה לנקוט צעדים מעשיים בסוגיית האסירים".

לאה גולדין באו"ם: חמאס מונע קבורת הדר

מחזיק תיק האסירים בחמאס, מוסא דודין הוסיף כי "נתניהו מנהל קמפיין תעמולה תקשורתי והדבר האחרון שמעניין אותו הוא להשיב את השבויים הישראלים מידי ההתנגדות. הוא לא עושה דבר בשטח. ההזדמנות הזאת לא תתאפשר תמיד. ישראל יודעת מה אנו דורשים, וזה לא מוצג בתקשורת. ההתנגדות הייתה מוכנה תמיד לעסקת חילופי שבויים והעיכוב מגיע מהצד הישראלי".

בהמשך נקט בתחבולה של לוחמה פסיכולוגית כאשר ציין כי "אין פעילות ממשית כרגע. האם ישראל תחמיץ את ההזדמנות כמו בפעמים האחרונות - או שתנהג ברצינות?".

היוזמה החלה להתגלגל לאחר שביום חמישי שעבר אמר סינוואר בראיון שהעניק: "אנחנו מוכנים לעשות ויתורים חלקיים בנושא השבויים המוחזקים אצלנו בתמורה לשחרור ישראלי של אסירים מבוגרים, חולים ואסירות כמחווה הומניטארית לאור משבר הקורונה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר