"בלי סכנה"

ההתבטאות של מרן הגר"ח קנייבסקי: "התורה והתפילות - מגנים"

"אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להכנס לסכנה", כך התבטא בכאב מרן רבי חיים קנייבסקי (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מרן הגר"ח לומד בביתו, השבוע (צילום: ללא קרדיט)

מרביצי תורה, ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות החינוך פנו אמש (חמישי) אל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, לקראת פתיחת 'זמן קיץ', בשאלה כיצד ניתן להיערך לקיום הלימודים בצורה בטוחה וראויה.

"התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם המציאו את החוקים שלהם", התבטא בכאב מרן הגר"ח קנייבסקי, בדברים שיפורסמו ב'יתד נאמן', "אבל אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להיכנס לסכנה".

לצד זאת חיזק שוב הגר"ח קנייבסקי את חשיבות השמירה על כללי הבריאות, כשהוא חוזר על הוראתו שאותם המזלזלים ומזיקים את הציבור הם בגדר "רודפים" ומותר למוסרם למשטרה

היה זה כאשר אחד ממנהלי המוסדות ביקש לשאול שוב על הוראתו של הרב לגבי מסירה למשטרה של אותם שמזלזלים בכללים ומזיקים לאחרים, ומרן הגר"ח ענה שוב: "הם רודפים".

בעקבות דבריו הברורים, הביעו ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות דרישה נחרצת, שתמצא הדרך הטובה ביותר לקיים את סדרי הלימוד בהיכלי התורה הישיבות הגדולות והקטנות, במוסדות הת"תים ובמוסדות הקירוב, בתפילה שלא ישמע עוד מכאוב וחולי בגבולנו.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', בדבר הדיון שהתקיים בין ראשי הישיבות להנהלת וועד הישיבות בניסיון לגבש מתווה לחזרת תלמידים לישיבות כבר בא' אייר תחילת זמן קיץ, 'כיכר השבת' חשף לראשונה את המתווה המלא שהונח בפני ראשי המפלגות החרדיות.

על פי המסמך שהוכן על ידי וועד הישיבות נכתבו שורת תנאים שיאפשרו אולי את חזרתם של התלמידים לישיבות:

  1. מתחם מגודר מכל צדדיו עם אפשרות שליטה מוחלטת על השערים.
  2. הישיבה תשכור על חשבונה עובדי משרד שמירה שיפקחו על השערים.
  3. מנהל המוסד או בא כוחו וכן המרצים ישהו במוסד בכל שעות היממה משך כל התקופה באותם תנאים שיחולו על התלמידים.
  4. כל התלמידים יעברו לפני כניסתם למתחם בדיקה השוללת הימצאות הנגיף בגופם, למעט אותם שחלו והחלימו, וכן ייבדק המצב בבני משפחתם תחלואה/בידוד של בני המשפחה הגרעינית.
  5. לא תותר כניסה למתחם להוציא עובדים חיוניים. 6. היציאה מהמתחם אסורה אלא אם כן ניתן אישור לכך על ידי מנהל המוסד או בא כוחו תוך עמידה בקשר עם נציג משרד הבריאות. תלמיד שקיבל רשות לצאת מן המתחם לא יהיה רשאי לחזור אלא לאחר 14 ימי בידוד.
  6. תיעשה הפרדה מוחלטת בין השוהים לבין הצוות האדמניסטרטיבי של המוסד, לרבות כניסה ויציאה נפרדים לעובדים אלו.
  7. שיעורים והרצאות על ידי מורים שמחוץ לתחום יינתנו אך ורק על ידי מערכות דיגיטליות.
  8. כניסה ויציאה נפרדים לאספקת סחורה.
  9. אזור עובדי המטבח ושרותי ההסעדה יוגדר כאזור נפרד ואין לתלמידים כניסה אליו.
  10. עובדי שירותי ההסעדה יכינו את הארוחות במטבח ויניחום בחדר האוכל שיהיה סגור בפני התלמידים בכל שעות היממה להוציא זמני הארוחות..
  11. בשעת הארוחות תהיה הפרדה מוחלטת בין חדר האוכל לבין המטבח.
  12. מנות האוכל תוגשנה בחמגשיות. אזור הפנימייה יהיה סגור לכניסת תלמידים בשעות שפועלי הניקיון מועסקים באזור.

בנוסף, יחויב כל תלמיד בחתימה על שמירת הכללים הנ"ל וכן בהפקדת צ'ק של ההורים על סך 2500 שקלים להבטחת התנהלותו על פי הכללים. בכל מקרה של הפרת הכללים הצ'ק יחולט. טרם פתיחת המוסד, יינתן אישור על ידי משרד הבריאות. מוסד שלא יעמוד בתנאים יוטלו עליו סנקציות משמעותיות עד כדי סגירת המוסד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר