"שוק חופשי" • צפו

מול הכנסת: הסוחרים הפגינו והבעירו צמיגים

עצמאיים מרחבי הארץ, עלו היום לי-ם, הבעירו צמיגים ודרשו מנתניהו לפתוח את השווקים למסחר חופשי לאחר ההפסדים • משה ליאון, קרא לפתוח את המסחר ב'מחנה יהודה' (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: עקיבא וייס, 'כאן 11')

מאות עצמאיים מכל רחבי הארץ, הפגינו היום (ראשון), מול משכן הכנסת, ודרשו פיצוי כספי בעקבות משבר הקורונה, במקביל הועברה ביקורת כנגד המוחים, לאחר שלא שמרו על המרחק של 2 מטר - כפי הוראת הרשויות. בתוך כך, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, דרש לפתוח את שוק 'מחנה יהודה'.

בין המפגינים היו; בעלי מסעדות, חנויות, חקלאים, אנשי תרבות ומופעים, גננות פרטיות ואיגוד המוסכים.

ההפגנה היום, ליד הכנסת (צילום: עקיבא וייס, 'כאן 11')

המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "קרן מס רכוש זה מה שדרוש" ו-"אין תנאים, אין גנים, אין עבודה", "אנשים רעבים ללחם – הולכים לעשות היום היסטוריה".

יו"ר יש עתיד – תל"ם, ח"כ יאיר לפיד שיצא לדבר אל התקשורת, הותקף על ידי המפגינים שלא קידם או נתן הטבות לעצמאיים, בהיותו שר האוצר. המאבטחים של הכנסת החזירו אותו במהרה למשכן הכנסת.

לפיד הגיע היום למפגינים והוברח (יונתן סינדל, פלאש 90)

בתום הפגנת החקלאים וסוחרי השווקים הפתוחים מול הכנסת, פנה ח"כ אלון שוסטר, יו"ר משותף בשדולה החקלאית, אל ראש הממשלה והשרים והסביר, "כי ניתן ללמוד מטראמפ, שנותן סיוע אדיר ליצרני המזון שלהם ומגן עליהם מפני ייבוא. שוסטר קורא לעצור את הייבוא שמסכן את החקלאות הישראלית ולפתוח את השווקים הפתוחים על מנת לאפשר לחקלאים להתמודד עם הקרטל של רשתות השיווק".

ח"כ אלון שוסטר

בתוך כך, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, כתב הבוקר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות ליצמן, ואמר: "כפי שכבר אמרתי בעבר, גם עתה, עיריית ירושלים מוכנה לקחת על עצמה את האחריות על שוק מחנה יהודה ולהציב את הפיקוח העירוני שיאכפו את הכללים".

עוד הוסיף ליאון: "ההפסדים הכלכלים שנגרמו לסוחרי שוק מחנה יהודה, שברובם מוגדרים כעסקים קטנים והבינוניים, הוא גדול מאוד וישנו חשש אמיתי לקריסה כלכלית טוטאלית של רבים מהם.

ליאון סיים בבקשה לאפשר את פתיחת השוק תחת המגבלות ואמר: "אין סיבה שלא לאפשר את פתיחת השווקים אל מול המרכולים, אין סיבה להוביל את השוק וסוחריו עד לכדי קריסה כלכלית. אפשרו לשוק להיפתח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר