הראיון המלא

חכם יעקב יוסף זצ"ל: "בזכות אבי קם דור ספרדי שיודע הלכה"

במלאות שבע שנים להסתלקותו של הגאון הגדול חכם יעקב יוסף זצ"ל, 'כיכר השבת' מגיש את הראיון הבלעדי של הרב זצ"ל שמספר על אביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי ישעיהו)

במלאות שבע שנים להסתלקותו של הגאון הגדול חכם יעקב יוסף זצ"ל, 'כיכר השבת' מגיש את הראיון הבלעדי של הרב זצ"ל שמספר על אביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל. הראיון נערך ימים ספורים לאחר יום הולדתו ה- 90 של מרן זצ"ל.

הגר"י זצ"ל סיפר כי כאשר הוריו חגגו 50 שנות נישואים, נערכה מסיבת הפתעה לכבודם. הגר"ע יוסף זצ"ל הגיע לבית בתו לאחר שהתבקש למסור שיעור. רק כשעבר את מפתן הדלת, התברר כי מדובר במסיבה מיוחדת לציון יובל שנות נישואים.

"אבא לא אוהב חגיגות גדולות", סיפר הגר"י יוסף. "כשאנשים היו עולים אליו לרגל, הוא היה גומר את התפילה - לוקח איתו כריך ובורח לבית-כנסת אחר שבו היתה ספריה גדולה, ושם היה יושב כל היום. הוא ברח מהבית, הוא לא רצה את כל ההמולה הזאת".

חכם יעקב יוסף במעונו של אבי הגדול זצ"ל

על הילדות בצלו של האב: הגדול, סיפר חכם יעקב "נהנתי מזה. הייתי צמוד אליו, הולך לכל הדרשות והשיעורים. חלק מזה הספקתי אז לכתוב, ורוב הדברים נשארו לי בראש".

חכם יעקב סיפר על הימים שתנועת ש"ס הוקמה: "זה התחיל בשנת תשד"מ, למרות שגם לפני השנה ההיא אבא פעל. אבא טען שצריך לצאת ל´עמך´, לקהל. יש כמליון בעלי תשובה, ורובם ספרדים. אם לא תלך אליהם לומר שיעור - הם ילכו ויתרחקו. זה מה שקרה עם האשכנזים החילונים: הם הלכו והתרחקו, וראשי הישיבות נשארו בישיבות.

"כשהתחילה ש"ס, היו לו כבר כלים אחרים כדי לבצע את הפעולות הללו. אבא היה מהחלוצים בנושא הזה".

על המהפכה התורנית-ספרדית של אביו, סיפר חכם יעקב: "בשנים הראשונות, היה לאבא גרעין קטן מאוד של תלמידים. היום מתפלפלים בהלכה עשרות אלפי אברכים ספרדים. בכלל, בגלל ספרי ההלכה של אבא, הספרדים חזקים הרבה יותר בלימוד הלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר