המשקפיים מתמלאים באדים בגלל המסכה? זה הפתרון

אנו נדרשים לעטות מסכת פנים כחלק מהמאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה ואז מתוגמלים במשקפיים מעורפלים לחלוטין ומתקשים לראות. לא פייר. אז הנה טריק לתופעה שמגובה מדעית (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

כאזרחים אחראים, אנו נדרשים לעטות מסכת פנים כחלק מהמאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה ואז מתוגמלים במשקפיים מעורפלים לחלוטין. לא פייר. כן, אנו מעדיפים להביט על העולם דרך זגוגיות מלאות באדים מאשר להידבק או להפיץ את הנגיף חסר התקדים הזה - או לצאת נגד הוראות הממשלה לעטות כיסוי פנים בפומבי - אבל זה עדיין מטרד.

למעשה, אנשי מקצוע בתחום הרפואה (ורבים אחרים) מתמודדים עם התופעה הזו בעבודתם במשך זמן רב וזו הסיבה שבשנת 2011, פרסמו שני מדענים מחקר בכתב העת "Annals of the Royal College of Surgeons of England", שמציע טריק ביתי סופר פשוט לבעיה הזו, ש"יכולה להוות מטרד ואף לשלול את הכושר" של הצוות הרפואי. מוצרי ריסוס נגד ערפל אמנם קיימים בשוק, אך טריק זה מצריך אפס קניות ואינו מוסיף שום סיכון בהצבת כימיקלים קשים ליד אזור העיניים הרגיש.

כך זה עובד: ממש לפני שאתם מניחים את המסיכה על הפנים בכדי לקפוץ למכולת, לבית המרקחת או נכנסים לביצוע ניתוח, "שטפו את המשקפיים במי סבון ונערו את עודפי המים. לאחר מכן, הרשו למשקפיים להתייבש או ייבשו בעדינות את העדשות בטישו רך לפני שאתם מרכיבים אותם שוב. עכשיו עדשות המשקפיים לא אמורות להתאדות כשמסכת הפנים נעטית".

נשמע פשוט מדי? השיטה הזו מוכחת באופן מדעי, מבטיחים. כפי שמסבירים מחברי המחקר, שרז שאפי מליק ושאהבז שאפי מליק, עטיית מסכת פנים מפנה את את הנשימות שנעשות חמות וקצרות יותר כלפי מעלה (ולא כלפי חוץ, כמו במצב רגיל) למקום בו משקפיכם יושבים. אדי המים החמים המתעבים על פני השטח הקריר יותר של העדשות גורמים להם ליצור טיפות מים זעירות ולהתערפל. "הטיפות נוצרות בגלל מתח הקיים בפני השטח המובנה בין מולקולות המים".

תפקידם של מי הסבון הוא להשאיר אחריהם חומר פעיל שטח בלתי נראה שמפחית את המתח האמור המצוי בשטח ומאפשר למולקולות מים אלה "להתפשט באופן שווה על השכבה השקופה". המחברים מציינים שבטריק הבלתי מעורער הזה ניתן להשתמש בכל ניסיון יומיומי למנוע משטחי זכוכית מעורפלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר