רופאים: המצב גורם לכם ללחץ וחרדה? אכלו את זה

כולנו יכולים להסכים שמד הלחץ עולה בימים אלה וגורם לחרדות. בריאות המעיים קשורה באופן הדוק ליכולות גופכם לנהל לחץ. הנה כמה המלצות מרופאים למזונות שמעלים את מצב הרוח והאנרגיה (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בין ההתרחקות החברתית, הניסיון להישאר בטוחים בבידוד עצמו, ניהול הכספים והנושאים המשפחתיים והניסיון להביא ארוחת צהריים (וארוחת בוקר וארוחת ערב וארוחות ביניים) לשולחן, תוך ג'נגול במיליון ואחת משימות ביתיות אחרות, אנו בטוחים שכולנו יכולים להסכים שמד הלחץ עולה בימים אלה וגורם לחרדות.

חרדה יכולה להשפיע לרעה על בריאותכם וחשוב ביותר ללמוד כיצד להתמודד איתה. לדברי ד"ר איאן סמית', מומחית לבריאות המעיים, בריאות המעיים שלכם קשורה באופן הדוק ליכולות גופכם לנהל לחץ.

"הקשר בין חרדות לבין המעיים הוא עמוק", היא אומרת. "מצוקה או חרדה יכולות לגרום למערכת החיסונית לשלוח אותות לפירוק רירית המעיים. מעי לא מאוזן או פגוע יכול לגרום לתגובת לחץ כרונית, המעודדת את גופנו לסיים את מצב ה"הילחם או ברח". " התוצאה? יותר נזק לבטן.

זה מעגל קסמים והחדשות הטובות הן שיש אין סוף מרכיבים עשירים פרוביוטיים, שיעזרו לכם להשיג מעיים מאושרים ובריאים יותר - בתקווה להוריד את רמת הלחץ שלכם בתהליך.

"מחקרים הראו כי כל הדרכים מובילות לבריאותו של המיקרוביום במעי שלנו - רווחתנו תלויה בכך", מוסיף ד"ר רפאל קלמן. החיידקים השוכנים במעיים שלנו קשורים למצב הרוח שלנו, כן, אך גם למטבוליזם שלנו, לתפקוד המערכת החיסונית, לעיכול, להורמונים, לדלקות ואפילו לביטוי גנים.

הדרך היעילה ביותר להמציא את חיידקי המעיים שלכם היא על ידי שינוי התפריט שלכם. "תזונה היא המפתח. היא צריכה לכלול המון מאכלים פרה-ביוטיים טריים עם הרבה מזון פרוביוטי", אומר ד"ר קלמן. אז להלן המזונות המובילים שהרופאים ממליצים עליהם לבריאות המעיים:

חלבונים רזים העשירים באומגה 3

דוגמא עיקרית היא סלמון, המכיל שפע של חומצות שומן מסוג אומגה 3. הן הוכחו כמשפרות את מצב הרוח. גם חלבונים רזים אחרים כמו עוף, הם נהדרים: חומצות האמינו שהם מכילים יכולות לעזור למצב הרוח, אומרת ד"ר סמית'. הימנעו מבשרים עם כמויות גבוהות של שומן רווי.

פירות ופירות יער

סיבים זו מילת המפתח, אנשים. על פי ד"ר סמית', סיבים תזונתיים הם המניע המסיבי של חיידקים טובים במעיים ומרבית האנשים צורכים מעט מדי מהם. כמו כן, הוכח כי כמה פירות יער (כמו אוכמניות) מפחיתים את הקורטיזול, הורמון לחץ שיכול להשפיע לרעה על מצב הרוח שלכם.

ביצים, אגוזים והודו

כל המרכיבים הללו מכילים כמות גבוהה של טריפטופן, החיוני ליצירת סרוטונין: גורם מפתח למצב רוח טוב.

שוקולד מריר

שוקולד מכיל פוליפנולים, שהם נוגדי חמצון נהדרים שהוכחו כמשפרים את תפקוד המוח ואת מצב הרוח. "אבל אני באמת מתכוון למריר, לא חלב!", הרופא מדגיש.

מזון שמבוסס על צמחים

בריאות המעיים אינה מדע טילים. הפחיתו את הסוכר והשומן ואכלו מגוון מאכלים המבוססים על צמחים ברובם ותהיו במצב מעולה. גוונו גם את הפירות והירקות שאתם אוכלים, מכיוון שכל אחד מהם מכיל מיני חיידקים מועילים ייחודיים משלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר