השיטה הגאונית להוצאת עוגה מתבנית בחתיכה אחת

אתם מנסים לחלץ עוגה אפויה טריה מתוך תבנית. היא תקועה, היא חרוכה והייתם אמור להגיש אותה לאורחים לפני כמה דקות. לפני שאתם נבהלים ובסוף מפוררים אתה לחתיכות, קחו נשימה עמוקה (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הביטוי "רגע האמת" מתאים ביותר לתיאור מעשי גבורה עילאיים ומסוכנים. דוגמא מושלמת: ניסיון לחלץ עוגה אפויה טריה מתבנית. היא תקועה, היא חרוכה והייתם אמור להגיש אותה לאורחים לפני כמה דקות. לפני שאתם נבהלים ובסוף מפוררים את מתנת יום ההולדת של אמא שלכם לחתיכות, קחו נשימה עמוקה. יש לנו את זה.

הטריק קל. התחילו בכך שתוודאו שהעוגה שלכם אפויה במלואה, שכן קינוח שאינו יציב דיו עלול יותר להידבק לתבנית. "הקצוות של עוגה אפויה במלואה יתחילו להתרחק מצדי התבנית", מסבירה השפית אנג'לה גרבץ. "אתם יכולים להכניס קיסם למרכז העוגה בכדי לבדוק את יציבותה. אם הוא יוצא נקי, העוגה אפויה", היא אומרת.

בשלב הבא, תנו לעוגה שלכם מספיק זמן להתקרר - בטמפרטורת החדר, במשך כשעה. לדברי גרבץ, כאשר נותנים לעוגות שכבות להתקרר בתבניות שלהן, זה מאפשר לחלק החיצוני של העוגה להתאדות מעט, מה שמסייע לשמור על הקצוות שלה רכים במיוחד. "אבל בעוגות כמו לחם בננה או עוגה מפולסת, אנו רוצים לפרוס אותן לאחר כעשר דקות. העוגות האלה מתקררות היטב מחוץ לתבניות שלהן ומקבלות פריכות נוספת". אתם יכולים להוציא אותן מהתבניות שלהן ולתת להן להתקרר ישירות על הצלחת שתשתמשו בה להגשה, על פיסת נייר אפייה או על רשת התנור.

סוף סוף: רגע האמת. "התחילו בהעברת סכין המשומנת בחמאה או מרגרינה על קצה התבנית, בין העוגה לתבנית", אומרת גרבץ. "וודאו שהסכין נוגעת בצד של התבנית כל הזמן - פעולה זו תבטיח שיהיו לכם קצוות יפים בעוגה ולא תחתכו את העוגה עצמה". אם משמנים מספיק את התבנית לפני האפייה, זה אמור לעשות את העבודה.

עם זאת, אם העוגה שלכם ממש תקועה ואתם רואים ששיטת סכין החמאה/מרגרינה לא עובדת, עטפו את העוגה והתבנית בניילון נצמד והקפיאו לפחות שש שעות או עד יום. סביר להניח שעוגה קרה לא תתפרק כשתנסו להוציאה מהתבנית. לאחר הצינון, החליקו את סכין החמאה/מרגרינה סביב שפת התבנית פעם נוספת ואז הפכו את התבנית על משטח ישר והקישו על קצוותיה תוך כדי החזקת התבנית בזווית של 45 מעלות כדי להוציא את כל העוגה החוצה.

עדיין אין מזל? נסו את זה: קחו את סכין החמאה/מרגרינה שלכם והעבירו אותה סביב שפת העוגה כדי לשחרר אותה מצדי התבנית. תוך כדי עבודה סביב העוגה כולה, הכניסו שני מזלגות בקצוות הנגדיים של התבנית והשתמש במזלגות כמנופים שילחצו על העוגה וידחפו אותה כדי לשחרר מהתבנית. הפכו את התבנית על המשטח הישר והעוגה צריכה לצאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר