על הwi-fi והטלוויזיה

רבני בני ברק: יש לצאת למלונות בידוד - המותאמים לציבור החרדי

במכתב חריג, הבהירו רבני העיר בני ברק לשר הפנים אריה דרעי, מדוע הם מתנגדים בתוקף לפתוח wi-fi וטלוויזיה אפילו לאלו המבקשים, "זו סכנה, מדובר באחת מג' עבירות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: לאחר שגדולי הרבנים קראו לנתק את הטלוויזיות מהחדרים ב'מלוניות הקורונה', רבני העיר בני ברק, מצטרפים לקריאה וכותבים מכתב מיוחד לשר הפנים אריה דרעי: "צריך למסור את הנפש - מדובר על אחד מג' עבירות". ודורשים מדרעי, שגם מי שירצה לא לפתוח לו את הטלוויזיה.

כידוע, השר הממונה על המלוניות - הוא שר הפנים. אי לכך רבני העיר בני ברק, הגאונים רבי שבח צבי רוזנבלט ורבי יצחק אייזיק לנדא, החליטו להסביר לדרעי את הבעיה בטלוויזיות ובWIFI.

בפתח המכתב כתבו הרבנים: "לאחר שפניתם אלינו שנבקש ונעודד את הציבור החרדי ליציאה למלונות הבידוד. מתוך אחריות של פיקוח נפש וחב לאחריני".

ההבהרה של הגר"י זילברשטיין, היום

"ובד בבד הבטחתם שהמלונות יתנהלו ברוח ישראל סבא עם כשרות ואופי התואם במלואו למגזר החרדי. ללא טלוויזיה ותקשורת WiFi כלל".

"ועל כן", מבהירים הרבנים, "על סמך הבטחתך יצאנו בקריאות נרחבות, ואכן יצאו אנשים ומשפחות למלונות הללו.
לצערנו הגיעו עדויות קשות על כך שהדברים לא מתקיימים כראוי. הן בענייני צניעות של השוהים במקום. הן בהימצאות טלוויזיה לכל חפץ ודורש. וערבוביה של בחורים יר"ש עם בנות אולפנה. ותוצאותיה מי ישורנה, ולא נוכל להחריש".

רב העיר הרב לנדא מדבר על הקורונה בב"ב

"הבריאות הרוחנית חשובה היא כמו הבריאות הגופנית, ונסיון זה שהוא בגדר אחד מג' עבירות עליהם צריך למסור הנפש, חשוב הוא יותר מבריאות הגוף!".

הרבנים מתריעים: "ידוע לנו שהמלונות שפתחתם לאחר ההבטחה אכן התאמתם לציבור בלי טלוויזיה ושידורי WiFi אלחוטי. ואף קומות מותאמות".

"אך הננו להדגיש שחובה גמורה היא שגם המלונות שנפתחו לפני כן, ומיועדים לציבור החרדי. יסגרו את הטלוויזיה ושידורי הWiFi ללא כל הוראת היתר".

מכתבם של רבני העיר בני ברק

"שמועה שמענו", שהורו לפתוח לדורשים באופן אישי. וחמור הדבר מכמה סיבות. מעמידים את הציבור בניסיון קשה בזמן שנמצאים מחוץ לביתם ומחפשים למלאות זמנם בעיסוקים שונים.

הרבנים חותמים את דבריהם באומרם: "באם ח"ו לא יתוקן הדבר חובתינו תהיה להודיע לציבור על איסור יציאה למקומות שאינם עומדים בכללים. וכן למי שנמצא במקומות אלו עליו לצאת למקומות המותאמים. או לשוב לביתו".

מוקדם יותר היום, מכתב דייני בני ברק

ל'כיכר השבת' נודע, כי מכתבים דומים יצאו היום מבית הדין של העדה החרדית ומבית ההוראה זכרון מאיר בב"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר