5 תחליפים לאבקת אפייה שטובים בדיוק כמו הדבר האמיתי

אם הבנתם שאין לכם אבקת אפייה כאשר ידכם כבר טמונה עמוק בתוך בצק עוגיות, אל תיבהלו. יש המון תחליפים לאבקת אפייה שיכולים לייצר קינוח מעולה וכנראה שכבר יש לכם כמה מהם במזווה (אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אבקת אפייה דומה למפתחות הרכב שלכם: אינכם מוצאים אותה בדיוק כשאתם זקוקים לה בדחיפות. אם הבנתם שאין לכם אותה כאשר שורש כף ידכם כבר טמון עמוק בבצק עוגיות לעתיד, אל תיבהלו. יש המון תחליפים לאבקת אפייה שיכולים לייצר קינוח מעולה. למען האמת, כנראה שיש לכם כמה מהם במטבח ברגע זה.

אז ראשית, מהי אבקת אפייה?

אבקת אפייה מכילה קרם טרטר, חומצה וסודה לשתייה. יחד הם יוצרים תגובה כימית שיוצרת בועות בבצק ובלילה, המכונה פחמן דו חמצני. כך אבקת האפייה מולידה מוצרי מאפה והופכת עוגות, לחמים ועוגיות לכה קלים ואווריריים.
אם אתם מחפשים משהו אחר שיעשה את העבודה של אבקת אפייה, זה פשוט ידרוש קצת מדע... וחיפוש במזווה שלכם.

1. סודה לשתייה ומיץ לימון

מכיוון שסודה לשתייה תגובתית פי ארבעה מאבקת אפייה, רבע כפית של הראשונה חזקה כמו כפית אחת של האחרונה. בדקו כמה אבקת אפייה נדרשת למתכון שלכם וחלקו את הכמות לארבעה, כדי לקבל את כמות הסודה לשתייה השווה לה. לאחר מכן, שלבו אותה עם כמות מכופלת של מיץ לימון. (לדוגמה, אם המתכון דורש 2 כפיות אבקת אפייה, השתמשו בחצי כפית סודה לשתייה וכפית מיץ לימון.)

2. סודה לשתייה וחומץ

חומץ הוא אלטרנטיבה שיכולה לעזור עם החמצה. אל תדאגו, הטעם שלו לא ישלוט במאפה שלכם; הוא עושה עבודה טובה בהיטמעות בתערובות. עם זאת, מדובר באופציה טובה רק אם יש צורך בכמות קטנה של אבקת אפייה. החליפו רבע כפית סודה לשתייה וחצי כפית חומץ בכל כפית של אבקת אפייה.

3. מי סודה

זה נכון, אתם עדיין יכולים להכין את המתכון הזה שאתם כל כך רוצים בלי אבקת אפייה או סודה לשתייה. המרכיב העיקרי של מי סודה הוא נתרן ביקרבונט. כלומר, בעצם סודה לשתייה בצורה נוזלית. החליפו את הנוזלים המתבקשים במתכון שלכם עם מי סודה ביחס של 1:1.

4. קמח תופח

מוצר שימושי זה עוזר לדברי מאפה להיות גבוהים ומלאים מכיוון שהוא מורכב מקמח לבן, אבקת אפייה ומלח. אם חסר לכם אבקת אפייה וגם סודה לשתייה, הוא יכול להוות תיקון מהיר. החליפו לקמח לבן בכמויות שוות והתעלמו מהוראות המתכון לאבקת אפייה נוספת וסודה לשתייה.

5. חלבוני ביצים טרופים

הקצפת ביצים ממלאת אותן באוויר ומסייעת בחומציות. זה אמור לעזור לטרוף עוגות, מאפינס, פנקייקים ומתכוני בלילה אחרים. אם המתכון כבר דורש ביצים, תחילה הפרידו את החלמונים מהחלבונים. הוסיפו את החלמונים לשאר הנוזלים והקציפו את החלבונים עם מעט סוכר מהמתכון, עד שהם קלילים ואווריריים ואז, קפלו אותם בעדינות לשאר המרכיבים. שמרו על כמה שיותר אוויר בבלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר