שינוי דרמטי

זאת הסיבה שבקרוב תוכלו להעלות נוזלים למטוס

אין חוק יותר מעצבן מהחוק שאוסר להעלות נוזלים למטוס. בקבוק שתיה, אריזת סבון נוזלי ואפילו בושם יוקרתי שלא ארוז באריזת הדיוטי פרי. זאת הסיבה שהחוק צפוי להתבטל (תיירות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אם אתם טסים הרבה הסיטואציה הבאה כנראה תהיה מוכרת לכם: אתם מעבירים את כבודת היד שלכם בבדיקות שבדרך למטוס, ולפתע הבודק מצמצם את עיניו בחומרה ופותח את המזוודה שלכם. לאחר נבירה של דקה ארוכה הוא שולף בקבוק עם סבון נוזלי ונועץ בכם מבט של מחבל שזמם לבצע פיגוע, תוך שהוא מסביר לכם שאסור להעלות נוזלים לטיסה. הוא זורק את הבקבוק הצידה, אורז את המזוודה שלכם ומאפשר לכם להמשיך ללא הבקבוק.

החוק הזה נחקק בשנת 2006 בעקבות מחבלים מאל קעידה שניסו להעלות למטוס חומרי נפץ נוזליים, וחברות התעופה המודאגות העבירו חוק שאוסר על העלאת נוזלים לכבודת היד שעולה על המטוס. כך, אם הבאתם אריזה של בושם יוקרתי מהבית היה עליכם לבחור בין האפשרות של לוותר על הבושם לבין לוותר על הטיסה, בניגוד למקרה שבו רכשתם בקבוקים המכילים נוזל בחנויות בדיוטי פרי, שאז יכולתם להעלות אותם לתא הנוסעים של המטוס.

אולם כעת, נראה שהחוק הזה צפוי להתבטל. מכשירי ה-CT החדשים המוגדרים כ"סורקי תלת מימד" - יכולים להבחין בוודאות בין נוזלים המכילים מים או בשמים, לבין נוזלים המכילים חומרי נפץ נוזליים. הסורקים שמייצרים תמונה של החפץ הנסרק מבחינים בין נוזלים רגילים לבין חומרי נפץ ותבערה.

חברת התעופה הרשמית של ספרד, Aena, הודיעה כי לקראת חופשת הקיץ היא צפויה לאפשר לנוסעים להעלות נוזלים למטוס בכמה משדות התעופה של המדינה, בשל רכישת הסורק החדש שצפוי להכשיר את שיטת הסריקה הישנה. כך גם בריטניה צפויה לבצע מהלך דומה, כשהחברה כבר הודיעה כי לקראת השנה הבאה היא צפויה להחליף את הסורקים בסורקים החדשים, שיאפשרו הכנסת נוזלים גם לתא הנוסעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר