בנים וישי"ק - כן

ליאון: מרן הגר"ח קנייבסקי הורה לי לדחות את לימודי הבנות

לשאלת ראש העיר ירושלים, הורה מרן שר התורה כי במוסדות הליטאים לא יחזירו את הבנות ללימודים • במקביל, בנים בכיתות גבוהות בת"תים ובישיבות לצעירים, בשכונות ש"אינן מסוכנות", כן ילמדו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Yaakov Nahumi/Flash90)

החזרה המדורגת למוסדות החינוך החרדים החלה הבוקר בכל רחבי הארץ, כאשר על פי משרד החינוך ילדי כיתות ז' ח', בנים ובנות, אמורים לחזור ללימודים.

אלא שבהוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, במוסדות הליטאים הבנות טרם חזרו.

בהודעה שיצאה מבית מרן הגר"ח קנייבסקי נכתב כי "במענה לשאלת ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הורה מרן שר התורה כי בשל הנתונים הבעייתיים במספר שכונות בירושלים ומוסדות הלימוד המשותפים לכלל תושבי העיר יש לדחות את לימודי הבנות עד להודעה חדשה".

עוד נכתב כי "בנוגע ללימוד הבנים הורה מרן שר התורה למצוא בהקדם פתרונות מותאמים שיאפשרו חזרה ללימודים לכל הפחות של הילדים המתגוררים בשכונות 'הירוקות'". ראש העיר משה ליאון צפוי לפעול כפי מתווה זה.

הגר"ח קנייבסקי נשאל בתחילת המשבר: לסגור חיידרים? "חלילה" (ללא קרדיט)

פנינו ב'כיכר השבת' למחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל סגן ראש העיר ירושלים שהסביר כי על פי המתווה יש פעול שכלל המוסדות של הבנים יחזרו לרבות כיתות בשכבות הקטנות שישובו על חשבון שובם של הבנות בשכבות הגבוהות, בשל חשיבות לימוד התורה.

בסיכום דיון שנערך הוחלט כי כיתות ז', ח' וישיבות קטנות יחזרו מיידית ללימודים. הכיתות יהיו מפוצלות והתלמידים ילמדו בקבוצות קטנות על פי ההוראות.

תלמידים המתגוררים בשכונות הנמצאות בהסגר לא ישתתפו בלימודים עד להודעה חדשה. כל מנהל מוסד יהיה אחראי על קיום מלא של הוראות משרד הבריאות לשמירת הגיינה מירבית והקפדה על מרחק של 2 מטר בין תלמיד לתלמיד לאורך כל שעות הלימודים.

עוד סוכם בדיון בלשכת ראש העיר משה ליאון כי ההורים יכולים להפעיל שיקול דעת בקשר לשליחת הילדים למוסדות החינוך.

דיון לגבי לימודי הבנות, גני הילדים והכיתות הצעירות יתקיים בתחילת שבוע הבא, ולפי הערכת מצב שתהיה באותו זמן לגבי התפתחות התחלואה בשכונות החרדיות תתקבל החלטה.

יצוין כי על פי החוק והתקנות של משרד החינוך החזרה היא לבנים ולבנות כאחד, רק שמשרד החינוך עצמו לא מחייב בשלב זה את ההורים לשלוח את הילדים

יצוין, כי בציבור החסידי נצמדו להוראת משרד החינוך, ושלחו את בנותיהם ללימודים במרבית המקומות.

גם מוסדות החינוך העצמאי בראשות הרב אליעזר סורוצקין הודיעו כי לא ישלחו את הבנות ללימודים בשלב זה, רק את הבנים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הוכחנו כי במאמץ משותף ועם הקשב של הציבור הצלחנו עד עכשיו במאבק, אני קורא לכל הציבור להקפיד על ההוראות ולעשות מאמץ אחרון בשביל להותיר את הפרק המאתגר שעברנו – מאחורינו" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר