צ'ק של 5,000 ש"ח

כך נערכו ב'באר יעקב' לפתיחת הזמן ב'מתווה הקפסולות'

במתווה מיוחד הכולל ערבון על סך 5,000 ש"ח והתחייבות אישית שלא לצאת משטח הישיבה. בישיבת 'באר יעקב', יתחילו את זמן קיץ - בשלב הראשון רק עם 78 מבחורי הישיבה (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
משגיח הישיבה, הגאון רבי אריה שפירא בוחן את הטאפשרויות (צילום: ללא קרדיט)

בדומה לשאר הישיבות הגדולות, גם בישיבה הוותיקה 'באר יעקב', ביישוב באר יעקב, מצאו מתווה שהותאם להם באופן אישי, ובכך יוכלו לפתוח את הישיבה כבר לקראת השבת הקרובה.

גם בישיבת 'קול תורה', בשכונת בית וגן בירושלים, נערכו לפתיחת הזמן - בסוף השבוע הקרוב, אך לאחר שבחנו את כל האפשרויות, הבינו בהנהלת הישיבה שהדבר לא ריאלי, ועל כן, לעת עתה הוחלט שלא לפתוח את הישיבה. יחד עם זאת, גורם בכיר בישיבה אומר ל'כיכר השבת', "ראש הישיבה יעשה ניסיון לפתוח קפסולה אחת עם 26 בחורים שהוא יבחר".

אך כאמור, בישיבת 'באר יעקב', השלימו את ההכנות על פי הסדר הזה; בשלב הראשון, יגיעו 78 מבחורי הישיבה - המשתייכים לשיעורים הנמוכים, לישיבה. כאשר עליהם להביא מההורים המחאה על סך של 5,000 ש"ח, והתחייבות בחתימת ידם - שלא ייצאו משטח הקמפוס שני חודשים - לפחות.

המתווה המדובר, יעשה בצורה דומה למה שתוכנן בישיבת 'עטרת שלמה' בשדי חמד - זאת לאחר שהנהלת הישיבה הגיע לישיבה וערכה סיור משותף יחד עם הגרש"ב סורוצקין.

הסיור של הנהלת 'באר יעקב', בישיבת 'עטרת שלמה'

78 בחורים יחולקו לשלוש קפסולות - במתחמים שונים בקמפוס הישיבה, בכל קפסולה יהיו 26 בחורים, כאשר כל קפסולה תהא מנותקת לחלוטין משאר הקפסולות, ותנהל את שגרת הלימודים באופן עצמאי, דהיינו בימ"ד לתפילה וללימוד, אכילה, שינה וכן הלאה.

בידוד זה יימשך 14 יום, ולאחריהם מתקבצות שלושת הקפסולות ביחד, והישיבה חוזרת לתפקוד מלא בלא הגבלות בתוך שטח הישיבה.

ד"ר שלוסברג מסביר את 'מתווה הקפסולות'

אמנם, בדומה לשאר הישיבות שאימצו את מתווה הקפסולות - כל זמן שהרשויות לא יחזירו את השיגרה, מתחם הישיבה יהיה סגור בפני זרים מחשש הדבקה, ולא יוכלו להיכנס למתחם הישיבה אלא לאחר בידוד של 14 יום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר