חילופי שבויים

המגזין הגרמני חושף: מאמצים חובקי עולם מול החמאס

המגזין 'די צייט' חושף כי בכירים במודיעין הגרמני לצד דיפלומט שווייצרי בכיר וגנרל מצרי שותפים במאמצים להביא לעסקה בין ישראל לחמאס להשבת הישראלים המוחזקים בעזה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מנגיסטו, שאול וגולדין (צילום: באדיבות המשפחות)

המגזין הגרמני 'די צייט' חושף, כי לצד המשא ומתן בין ישראל לחמאס על החזרת האזרחים הישראלים המוחזקים בידי חמאס, הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו, והחזרת גופות שני החיילים הישראלים הדר גולדין ואורון שאול, מתווכים במשא ומתן בין הצדדים בכירים במודיעין הגרמני, דיפלומט שוייצרי בכיר וגנרל מצרי שהיה קשור גם לעסקה להחזרתו של גלעד שליט.

המגזין שהתפרסם בינתיים באינטרנט, מביא פרטים חדשים על המשא ומתן בנושא, שעיקרם מתפרסם הבוקר על-ידי רונן ברגמ ב'ידיעות אחרונות'. לפי המגזין, המעורבות הגרמנית בפרשה החלה לאחר בקשתה של זהבה שאול, אמו של אורון שאול, בעת ביקורה בברלין בשנת 2017. היא ביקשה שהגרמנים יתערבו בנושא הכאוב, כפי שעשו כבר בעבר.

בעקבות כך, שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, סיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו בישראל, כי גרמניה תיקח תפקיד פעיל במשא ומתן על השבת אברה מנגיסטו והישאם א-סייד וגופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול.

לאה גולדין באו"ם: חמאס מונע את קבורת הדר (ללא קרדיט)

על פי הדיווח במגזין, בגרמניה הטילו את המשימה על סוכנות המודיעין הגרמנית ה-BND ושניים מבכירי הסוכנות יצרו קשר עם החמאס בניסיון לקדם את המהלך. הגרמנים מצאו, כי דיפלומט שוייצרי המוצב באזורנו הוא האיש המתאים לסייע בקשר עם ארגון הטרור, בשל קשריו הארוכים עם חמאס והוא צורף על ידם לעניין.

למאמצים הצטרף גם גנרל מצרי שהיה קשור גם לעסקת גלעד שליט. כזכור, אז מצרים הפעילה לחץ על על אחמד ג'עברי בעת ביקורו בקהיר ושכנעה אותו להסכים לעסקה.

במגזין הגרמני מצטטים את דוד מידן, לשעבר בכיר במוסד ששימש כמתווך מטעם ישראל במשא ומתן שהוביל לחתימה על עסקת שליט. מידן אמר ל'די-צייט': "נראה כי יש כרגע אפשרות אמיתית לעסקה בין חמאס וישראל לשחרור כל השבויים והנעדרים. הכוכבים כאילו הסתדרו בשמיים באופן שמצביע על העיתוי הכי טוב לעסקה בחמש השנים האחרונות. יש רצון של חמאס, יש רצון של ישראל והפערים אינם כל כך גדולים. חמאס, מצדו, נכנס ללחץ בגלל מגפת הקורונה וחושש כי בעת התפרצות הוא עלול להיוותר ללא ציוד רפואי מתאים”.

לפי ה'די-צייט', בינואר האחרון ביקרה זהבה שאול שוב בברלין כדי להודות לראשי הממשל והמודיעין שם על המאמצים שלהם להביא לעסקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר