לאחר כחצי שנה

שמעון חיות ה'מתחזה' ישוחרר היום מהכלא

שמעון חיות, שהואשם בעבירות הונאה רבות, הורשע בעבירות זיוף וגניבת צ'קים, ונשלח ל-15 חודשי מאסר בפועל, ישוחרר היום מהכלא לאחר שעתירתו ל'חופשה' התקבלה (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך אתר VG)

שמעון חיות, בן 29 יליד בני ברק, שהתחזה לבנו של המיליארדר החרדי לב לבייב, תחת השם סיימון לבייב, והואשם במעשי הונאה רבים, ישוחרר היום (רביעי) מהכלא, כך קבע בית משפט המחוזי.

חיות, הורשע בארבעה אישומים במסגרת הסדר טיעון, בהם גניבת צ'קים, זיוף חתימות ומסירת צ'ק גנוב, ונשלח בחודש דצמבר האחרון ל-15 חודשי מאסר בפועל, מהם נוכו הימים בהם שהה במעצר מאז שהוסגר לישראל מיוון. בנוסף, נקבע כי ישלם 150 אלף שקל, פיצוי למתלוננים נגדו וכן קנס בסך 20 אלף שקל.

בשנת 2017 הוגש נגד חיות כתב אישום בגין מרמה, התחזות וגניבה והוא עזב את הארץ עד שנעצר והוסגר לישראל.

חיות, היה אמור להשתחרר שחרור מנהלי ב-14 במאי, ארבעה חודשים לפני מועד שחרורו המקורי, אך כיום אין שחרורים מנהליים, בשל תקני כליאה נמוכים.

בחודש שעבר הגיש חיות בקשה לצאת לחופשה מיוחדת, בת 30 יום, בשל מגיפת ה'קורונה', אך בקשתו נדחתה בשל מידע מודיעיני שהוא עלול להימלט מהארץ.

עו"ד רותם טובול

חיות, עתר לביהמ"ש שהורה על שחרור המיידי. ביהמ"ש נימק זאת בכך שנותרו עשרה ימים עד לשחרורו המנהלי ולפיכך הוא לא רואה סיבה שחיות ינסה להימלט כעת מהארץ, כשגם ככה בעוד עשרה ימים הוא אמור להשתחרר.

"אין ספק כי שיקול היותו מועד לבריחה הינו שיקול כבד משקל", כתב ביהמ"ש בפסיקתו, "מדובר במי שבעברו כבר הוכיח לא פעם כי דבר לא יעמוד בדרכו על מנת להימלט מאימת הדין, והמידע המודיעיני שהוצג בפניי מחזק מקנה זו".

ביהמ"ש הדגיש כי אם היה מדובר במצב שבו היה על חיות לחזור לכלא לאחר החופשה, הרי שלא היה מקום לאפשר את מתן החופשה.

עו"ד רותם טובול ועו"ד קובי אביטבול מסרו בתגובה: "התקופה בה אנחנו מצויים מחייבת את משטרת ישראל ושב״ס לבצע חשיבה מחודשת אודות שחרורם של אסירים. החלטה נכונה וראויה".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי ענקית המדיה 'נטפליקס' קנתה את זכויות היוצרים לעשות סדרה דוקומנטרית על חייו של שמעון חיות ובכך הוא אמור לגרוף לכיסו מיליונים מתמלוגים והכנסות מהסדרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר