הוסכם באישון ליל

בשורה להורים: רוב מעונות היום החרדים יחזרו ביום ראשון

משרד האוצר הגיע הלילה להסכמות עם נציגי מעונות היום הפרטיים על חזרה לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב, ההסכם כולל את רוב המעונות הפרטיים בציבור החרדי • ארגון א.מ.א מתנגד (חינוך)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משרד האוצר הגיע הלילה (חמישי) להסכמות עם פורום הגנים הפרטיים ומעונות היום, המייצג את מרבית הגנים הפרטיים בישראל, על חזרה לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב, וזה לאחר איומים כי מעונות היום יישארו סגורים. ההסכם כולל את רוב המעונות החרדים. עם זאת, ארגון א.מ.א, המאגד גם מספר מעונות חרדים, מתנגד להסכם והודיע כי המעונות לא ייפתחו.

בין המעונות החרדים שייפתחו: 'נאות מרגלית' (101 מעונות), בית יעקב (41) ואיגוד מעונות היום (מייצג כ-300) יפתחו. וזה בנוסף ל'ויצו' ו'נעמת', שם יש מספר גדול של חרדים.

בין היתר הוסכם בין נציגי המעונות הפרטיים למשרד האוצר כי יינתן מענק הסתגלות חד פעמי לעלויות הנגרמות כתוצאה מהקורונה, בדגש על הגבלת כמות הילדים ודרישות הבריאות הייחודיות לגיל הרך.

על פי המתווה, מעונות עם בין 7 ל-12 ילדים יקבלו מענק בגובה 350 שקל לילד. מהילד ה-13 עד ה-24 מענק של 700 שקל לילד. מהילד ה-24 מענק בגובה 1200 שקלים לילד.

ד"ר שולמית ביסמנובסקי, מנכ"לית ארגון גני הילדים הפרטיים בישראל, הגיבה להסכם ואמרה: "אני מברכת על ההבנות שהתקבלו שהן ביטוי למאבקנו העיקש וקולנו הרם. נוודא יחד עם שותפינו למתווה במשרד האוצר כי הוא ייושם במלואו למען הגננות, ההורים והילדים בישראל".

"אנו עדיין ממתינים למתווה של משרד הבריאות ומצפים שיתאים לדרישות שלנו לצרכים של הילדים בגיל הרך", הוסיפה.

כאמור, למרות ההסכם, ארגון א.מ.א,- איחוד מעונות ארצי, הודיע כי למרות ההסכם על החזרת הפעילות ביום ראשון הקרוב, הארגון לא יוכל להפעיל את המעונות, מה שיותיר אלפי פעוטות בבתיהם.

במרכז המחלוקת בין א.מ.א, שהגנים בחסותו לא מקלבים מבנים מהרשויות, למשרד אוצר עומדת שאלת תשלום השכירות לגנים. בארגון דורשים הסדר פיצויים במענק המתחשב בהפסדים של הגנים, בשל המשבר בגין הוצאות, ובכלל זה של תשלומי השכירות של הגנים במהלך חודשים מרץ-אפריל בהם הגנים היו מושבתים ולא להפלות את הארגון מול מעונות היום המסובסדים, שאינם נושאים בעלויות מבנים ושכירויות, וכן לתת התראה של שבוע להערכות הולמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר