המתווה המלא

הבנות יחלו מחר לחזור ללימודיהן ב'בית יעקב' • כך זה יקרה

ימים ספורים לאחר הבנים - שנבחרו תחילה בשל "ביטול תורה" - גם תלמידות בתי הספר של 'החינוך העצמאי' יחלו מחר את החזרה ללימודים • באלו ערים היא תידחה? באלו גילאים? כל הפרטים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש90)

הבנות החרדיות יחלו מחר (ראשון) לחזור לבתי הספר של החינוך העצמאי ברחבי הארץ, בהדרגה; 'כיכר השבת' חושף את מתווה ה'חזרה לשגרה' של בנות 'בית יעקב', בעקבות השיפור היחסי בנתוני נגיף הקורונה.

סמוך לכניסת השבת, קיבלו מנהלות מוסדות החינוך המשויכים ל'החינוך העצמאי' את ההודעה מראשי הרשת, כי ביום ראשון תגענה הבנות הלומדות בכיתות ח', ולאחריהן - בהתאם לבקרה שתבוצע על יישום ההנחיות הבריאותיות - צפויות גם תלמידות כיתות ז' לשוב ללימודים.

בכך מצטרפות הבנות למהלך שהחל בשבוע שעבר אצל הבנים מהמגזר הליטאי, כאשר ילדי כיתות ז' וח' ותלמידי הישיבות לצעירים חזרו ללימודים. אלו היו הראשונים, לפני הבנות, משום 'ביטול תורה'.

כזכור, בנות כיתות ו' ז' וח' הלומדות ברשת 'בני יוסף', החלו את החזרה המדורגת לבתי הספר כבר ביום שלישי האחרון.

בתוך כך, בהוראת גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, המעונות והמשפחתונים עדיין לא ישובו לפעילות, אך גני בנים בגילאים בהם כבר "החלו ללמוד את האותיות הקדושות", כהגדרת הרבנים, כן יוכלו לקיים כבר מחר את הלימודים.

וזהו המתווה המלא של החזרה המדורגת להפעלת בתי הספר 'בית יעקב', כפי שנכתבה בהודעת הנהלת 'החינוך העצמאי'. "בהתאם ליעד שהנחה אותנו", פותחת הנהלת הרשת את הודעתה, "וכפי שהורו לנו מרנן ורבנן גדולי ישראל לוודא למעלה מכל ספק, כתנאי קודם למעשה, את בטיחותם ובריאותם השלמה של תלמידינו ושל צוותי ההוראה, ולאחר שבחנו את תפקוד בתי הספר ששבו ללימודים במהלך השבוע החולף בפעימה הראשונה - אנו ממשיכים לפעימה הבאה בחזרת תלמידי החינוך העצמאי לספסל הלימודים בבתי הספר, כאשר כל משפחה תפעל בהתאם ליכולתה, מצבה ושיקול דעתה לגבי ילדיה".

"זכינו וקיבלנו את ברכתם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א להמשך מהלך החזרה לבתי הספר, בהדרגה ובזהירות רבה, תוך עמידה בתנאים וההנחיות בהקפדה יתירה, ובברכה לבריאות השלמה ושלא יזיקו ולא יינזקו, לכל אנשי הצוות ,התלמידים והתלמידות".

ובאשר לאופן החזרה ללימודים: "בימים ראשון ושני תחלנה לשוב ללימודים במבני בתי הספר, ובהדרגה, תלמידות בתי הספר 'בית יעקב' של החינוך העצמאי. החזרה תיעשה לאחר שבית הספר השלים מוכנות, לפי ההנחיות המפורטות של החינוך העצמאי, העביר את האישורים הנדרשים, דיווח בטופס ממוחשב כמתחייב והגיש תוכנית סדורה למפקחת, אשר אישרה את מתווה החזרה".

"תחילה, תשובנה תלמידות כיתות ח', ולאחר מכן - בהדרגה ולכשתתברר שליטה מוחלטת של הנהלת בית הספר על התהליך בהתאם להנחיות - תצטרפנה למהלך בנות השכבה הבאה: תלמידות כיתות ז'".

עוד הודיעו מנהלי 'החינוך העצמאי', כי תלמידות אשר מקום מגוריהם הוא בשכונות או ערים שהיו בסגר מלא, ישובו ללימודים רק ביום רביעי. "בתי הספר בית יעקב אשר ממוקמים ביישובים ושכונות אשר תועדו בהם בימי משבר הקורונה אחוזי הדבקה גבוהים, ייפתחו רק ביום רביעי י"ט אייר (למחרת ל"ג בעומר), זאת מתוך משנה זהירות, ובשאיפה כי נרחיק אותנו מהתפרצות חדשה רח"ל".

משמעותה של הנחיה אחרונה זו, היא שבערים בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית ובית שמש, ובשכונות ה'אדומות' בירושלים, שסומנו כמקומות בעלי שיעור תחלואה גבוה בקורונה, לא ייפתחו מחר בתי הספר. בשאר האזורים, כאמור, הם כן ייפתחו - לראשונה מזה כחודשיים.

מכתב 'החינוך העצמאי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר