קשיים במו"מ

"שלא ימכרו אותנו בשקל": יהדות התורה מפגינה שרירים

נוכחותם של ח"כים כמו איציק שמולי ואיתן גינזבורג בקואליציה, כמו גם סיכום מוקדם של הליכוד על קידום מסוים של 'חוק הפונדקאות', מעוררת חששות רבים בקרב השותפה העתידית, החרדית - המתכנסת כעת (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז באייר תש"פ | 10.05.20
גפני, ליצמן ופרוש. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סיעת יהדות התורה מתכנסת בשעה זו (ראשון) לקראת ההסכם הקואליציוני שצפוי להיחתם בימים הקרובים עם הליכוד, אלא שמלבד מספר תפקידים אותם תקבל המפלגה, ישנה תסיסה בקרב החברים על נושאים מהותיים, לגביהם טרם התקבלה הבטחה חתומה.

אך תחילה לחלוקת התפקידים המסתמנת במפלגה: חברי הסיעה בת השבעה מנדטים יקבלו שני תפקידי מפתח, ועוד שני תפקידי משנים - וועדת כספים למשה גפני, משרד השיכון ליעקב ליצמן, סגן שר החינוך למאיר פרוש וסגן שר נוסף לאורי מקלב.

באשר למקלב, בסביבתו בודקים את כלל האפשרויות, ביניהן סגן שר במשרד התחבורה, וסגן שר במשרד ראש הממשלה בתוספת רשות לפיתוח כלכלית חרדית ורשות רגולציה.

מקלב, מחוץ לחדר הסיעה: "אנחנו לא באופוזיציה" (צילום: אתר ערוץ 7)

כמו כן, במפלגה דורשים ועדה נוספת עבור ח"כ יעקב אשר. אלא שכעת לא ממהרים בליכוד להעניק ועדה ביצועית, ומציעים ליהדות התורה חצי קדנציה בוועדת חוקה וחצי קדנציה בוועדה לפניות הציבור.

אך כאמור לא הכל תפקידים: חברי כנסת במפלגה דורשים עמידה חזקה ואיתנה מול הליכוד בנושאי דת. לדבריהם, בשיחה ל'כיכר השבת', "אנחנו נכנסים לממשלה מורכבת עם איציק שמולי מהעבודה ואיתן גינזבורג מכחול לבן, ואין אף ביטחון, גם לא בנושאים הכי רגישים".

כדוגמה הם מציגים את 'חוק הפונדקאות' הבעייתי מאוד מבחינה הלכתית, שהליכוד הבטיח לשמולי מהעבודה כי יקודם: בהסכם הקואליציוני הכניס שמולי תוכנית של משרד הרווחה, לפיה יינתן סיוע כספי לאותם זוגות הנישאים שלא על פי התורה.

ביהדות התורה אמנם הביעו התנגדות עקרונית, אך לא הוציאו הבטחה נגדית נגד החוק והעברת הכספים לאותם זוגות.

כמו כן, נאמר כי המפלגה תחתום על אותו הסכם קואליציוני שנחתם ב-2015, בכל הקשור לסטטוס קוו ונושאי דת ומדינה. "האם זה מספיק?", תוהה ח"כ מאגודת ישראל. "מה יקרה אם בעוד חצי שנה יבוא איתן גינזבורג מכחול לבן ויבקש לקדם את הכותל הרפורמי? הליכוד יעמדו לצדם של כחול לבן או לצדה של יהדות התורה?...".

ליצמן מחוץ לחדר הסיעה: "לא מתערב מי יחליף אותי" (צילום: חזקי עזרא, ערוץ 7)

הח"כ מוסיף בשיחה ל'כיכר': "אנחנו לא מוכנים שימכרו את הערכים שלנו בשקל. תפקידים זה לא הכל מבחינתנו. נבקש לעגן את תקציבי החינוך והישיבות, לצד הבטחות ברורות בנושאי סטטוס קוו".

בשעה זו כאמור מתכנסים חברי סיעת יהדות התורה בכנסת, וחבריה ינסו לגבש עמדה אחידה וקול ברור בנושאים הקריטיים למפלגה כלפי הליכוד וכלפי קהל הבוחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר