בתשובה לאוחנה

מבקר המדינה לא יבדוק את הפרקליטות ומנדלבליט

שר המשפטים נפגש עם מתניהו אנגלמן וביקש ממנו לפתוח בבדיקה מקיפה, אך מבקר המדינה סירב: אין מקום לסטות מתכנית העבודה שנקבעה בעניין הפרקליטות, השיב לו (ארץ)

(צילום: Miriam Alster/Flash90)

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, פנה היום (שני), לשר המשפטים, חה"כ אמיר אוחנה, בהמשך לפגישתם מאתמול.

במכתבו, הודיע המבקר לשר כי לאחר שבחן את הדברים לעומקם, והתייעץ עם גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המבקר, מצא המבקר כי אין מקום לסטות מתכנית העבודה שנקבעה בעניין הפרקליטות.

עוד מוסיף המבקר כי "תכנית העבודה לשנת 2020 נשלחה ע"י החטיבה הרלוונטית למשרד המשפטים זה מכבר ומשרדנו עתיד להמשיך בפעילותו בעת הזו בהתאם לתכנית האמורה".

"יחד עם זאת, הנושאים שהועלו על ידך יועברו לידיעת החטיבה הרלוונטית", ציין מבקר המדינה, שכאמור, דחה את בקשת שר המשפטים אמיר אוחנה.

במוצ"ש הודיע אוחנה כי "כל מי שעיניו בראשו רואה את הירידה חסרת התקדים באמון הציבור בפרקליטות ובייעוץ המשפטי לממשלה, ורק מי שהדבר איננו מדאיג אותו יכול להתעלם מכך".

"זה היה צריך להיות בראש ובראשונה אינטרס של מי שמערכות אכיפת החוק והמשפט יקרות לליבו – ובראשם היועץ המשפטי לממשלה – לבצע בהן בדיקה מקיפה, כוללת ושקופה לעיני הציבור".

אוחנה הוסיף, "המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת. החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן. בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק".

יצוין כי אוחנה הודיע כי "אם מבקר המדינה ימנע מלבצע את הבדיקה, אשקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר