זעם חרדי במירון

'אדמו"רים עוכבו, המונים נחסמו ועומר אדם עלה כמו מלך'

רבבות נשארו בבתים, המונים שניסו להגיע נחסמו, האדמו"רים שקיבלו אישור עוכבו במחסומים וחלקם נאלצו לצעוד ברגל, אך הזמר עומר אדם וחברו אבישי נריה זכו לעלות עם הרכב להר מירון (אקטואליה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
עומר אדם ואבישי נריה במירון, הלילה (צילום: יאיר קראוס, מקור ראשון)

מארגני הילולת הרשב"י במירון הביעו זעם גדול כשנחשפו אמש (שני) לתמונה של הזמר הישראלי, עומר אדם, לצד חברו איש העסקים, אבישי נריה, עולים להר מירון תחת כבוד, בזמן שההר נסגר להמוני בית ישראל.

הזמר הגיע יחד עם מספר חברים, כדוגמת גיל שפר, בעבר ראש לשכת ראש הממשלה, להר מירון וקיבל יחס מיוחד כשהגיע עם הרכב עד הר מירון. יצוין כי אדם ומקורביו לא הורשו להיכנס לתוך הציון עצמו.

אחד הנוכחים בפמליית הזמר טענו כי הוא הגיע כאורחו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, אך שם מכחישים כל קשר וטוענים כי לא ידעו על הגעתו וכי הוא כלל לא נפגש עם הרב.

"לא ייתכן שהמונים רצו להגיע ולא יכלו, כאלו שצעדו שעה בכדי להתפלל בציון - נחסמו. גם האדמו"רים שקיבלו אישורים עוכבו במחסומים וסלבס כזה או אחר יגיע עם רכבו תחת כבוד עד להר למעלה, זה בלתי נסבל", אומר גורם חרדי בכיר שעסק בארגון ההילולה.

ויכוח סביב כניסת האדמו"ר מזוועהיל, אמש

לדבריו: "אדמו"רים שהגיעו למחסומים עוכבו, שעה ארוכה. אבל שהשוטרים רואים את עומד אדם הם פותחים לו את הכביש כמו למלך. מה המסר בזה לציבור? מה חושבים לעצמם מאות האלפים שיושבים בבית מתוסכלים שלא יכלו להגיע".

הגורם הוסיף: "התנהלות המשטרה מול הרבנים הייתה בזויה, נאלצנו להתחנן על נפשנו כדי להכניס את גדולי ישראל, זה היה מעמד מביש ומבזה, כל מי שנחשף למה שהתרחש במחסומים יודע על מה מדובר. אבל כשהשוטרים ראו ג'יפ שחור והבחינו שעומד אדם יושב ברכב - הוא נכנס תחת כבוד אל ההר, זו בושה".

לסיום הוא ציין: "מעניין מה היה קורה אם היו פוגשים קבוצת חרדים בלי מסכות? השוטרים היו מלווים אותם להר או מחלקים קנסות? במקרה הזה הקבוצה הגיעה ללא מסכות - ולא רק שלא קיבלו קנס אלא זכו לכבוד".

גרומים המעורים בפרטים, המקורבים לקבוצה, טענו בשיחה עם 'כיכר השבת': "אדם ונריה הוזמנו באופן רשמי לאחת ההדלקות בהר, ולמשפחת נריה מסורת של מעל 100 שנים בהדלקה במקום - מר נריה הינו נכד של הרב משה צבי נריה זצ"ל, אבי דור הכיפות הסרוגות שהקים את מוסדות 'בני עקיבא' וחידש את מסורת ההדלקה של הציונות הדתית במירון".

מטעמם של עומר אדם, אבישי נריה והמשטרה טרם התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר