נקמה בישראל?

דיווח: איראנים הציתו את קבר מרדכי ואסתר

בתאריך הלועזי להקמת מדינת ישראל, הציתו באיראן את האתר המקודש ליהודים • דיווח על כך בסוכנות ידיעות מקומית נמחקה, ובעולם מגנים: "מזכיר את פשעי הנאצים" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

לפני יומיים, בתאריך הלועזי 14 למאי, יום הקמת מדינת ישראל לפי מניינם, הוצת אתר קבר מרדכי ואסתר שבאיראן - כך מדווחים כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה האיראנית.

ב'ישראל היום' דווח כי סוכנות הידיעות החצי רשמית "טאסנים" דיווחה אף היא על התקרית - אך הידיעה על כך הוסרה מהאתר כעבור שעות ספורות.

לפי הדיווחים, למקום הקדוש ליהודים נגרם נזק קל בלבד, ולפי כמה מכלי התקשורת, פעילות הרשויות האיראניות מנעה נזק משמעותי יותר למקום.

תאריך הפגיעה באתר הקבר, ביום הלועזי לציון 72 שנה להקמת מדינת ישראל, מעלה חשד כי מדובר בפעילות אנטי ישראל ואנטישמית.

קריאת המגילה השנה, בציון (צילום: מתוך טוויטר)

עוד דווח בישראל היום כי מרכז שמעון וויזנטל פרסם הודעת גינוי: "באופן היסטורי, מוסלמים הגנו על אתרים קדושים ליהדות בפרס ובמרוקו אך כל זה השתנה לאחר עליית משטר האייתוללות ונאמניו הטרוריסטים. הצתת האתר הקדוש מזכירה את פשעיהם של הנאצים".

יצוין כי אחרי פרסום תכנית המאה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, דיווח ארגון הזכויות 'ARAM iran', בהתבסס על פרסום בסוכנות ידיעות נוצרית-איראנית, כי הרשויות באיראן מאיימות להשמיד את מתחם הקבר של מרדכי ואסתר בהמדאן ולהפוך אותו למשרד קונסולרי עבור "מדינת פלסטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר