מצפה? נצלי את הזמן שיש לך עכשיו לפעילות גופנית

מומחים ממליצים על ביצוע 150 דקות של אימון בעצימות בינונית מדי שבוע, לאורך כל ההיריון. יש המון תרגילים שמתאימים לביצוע בבית ולא מעט דרכים להיכנס לכושר בקלות בחודשים שלפני הלידה (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בראש ובראשונה, חשוב להדגיש כי פעילות גופנית בהריון היא בטוחה - במתינות. מומחים ממליצים לכוון לפחות ל-150 דקות של אימון בעצימות בינונית מדי שבוע, לאורך כל ההיריון. כגון: שחיה, הליכה, ריצה קלה או פילאטיס, אך אם אינכן יכולות לצאת מהבית, ישנם המון תרגילים ומדריכים ברשת שמתאימים לביצוע בבית, לנשים מצפות.

אם אינכן פעילות בדרך כלל, התחילו בהדרגה והתקדמו לאט לאט עד להגעה ליעד - 150 דקות בשבוע - זכרו שכל פעילות נספרת, בדרך כלל בפעימות של 10 דקות ובעוד אין שום הוכחה לפגיעה כתוצאה מביצוע פעילות גופנית, עליכן להקשיב לגופכן ולהתאים את רמת ומשך האימון שלכן.

אם אינכן בטוחות איזה סוג אימון מתאים לכן, או אם יש לכן בעיות רפואיות, דברו עם המיילדת או הרופא שלכן לפני.

בנוסף, מומלץ לנשים בהריון לשקול להתחיל לערוך תרגילים לחיזוק רצפת האגן החל מהשבוע ה-34 והלאה, מכיוון שישנן הוכחות לכך שהם מפחיתים סיכונים במהלך הלידה.

לא יודעות מאיפה להתחיל וכל פעולה פשוטה נראית לכן כבדה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכן להיות יותר בכושר בהריון, במיוחד בימים אלו שיש לכן יותר זמן מהרגיל:

1. לכו במקום לנסוע באוטובוס

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל אם יש מסע רגיל שעשיתן באוטובוס, לכו ברגל באוויר הפתוח במקום זאת או רדו מספר תחנות מוקדם יותר, כך גם תחסכו הימצאות בקרבת אנשים במקום סגור ותקטינו את הסיכוי להידבק בנגיף.

2. צאו החוצה במהלך הפסקת הצהריים בעבודה

התחילו עם סיבוב קצר והתקדמו להליכה מהירה. לקיחת הפסקה משולחן העבודה תועיל לכן לחילוץ עצמות ולשהות פחות בקרבת אנשים שיכולים להיות נשאים של וירוס הקורונה.

3. טפסו במדרגות במקום להשתמש במעלית

העלייה במדרגות היא פעילות נהדרת לחיטוב שרירי הרגליים והבטן ולשהות פחות בקרבת אנשים במעלית צפופה ונטולת אוויר. אם אתן מתגוררות בקומה גבוהה מאד, נסו לצאת מהמעלית כמה קומות קודם, במקום זאת.

4. הניעו את זרועותיכן על ידי פעילויות יומיומיות

הכינו את שרירי הזרוע שלכן לבוא התינוק (אך אל תרימו דברים כבדים מדי). כשאתן מרימות דברים כמו שקיות של קניות, זכרו לכופף את הברכיים, להחזיק את שרירי הבטן וליישר את הגב.

5. אם יש לכן עוד ילדים, צעדו איתם לבית הספר או לגני הילדים - אם זה לא רחוק מדי

הליכה היא דרך נהדרת להתאמן במהלך ההיריון - אין לה השפעה על המפרקים, אינה זקוקה לציוד מיוחד ותוכלו להאט ככל שהבטן תגדל. הוספת הליכה לחלק מהשגרה הרגילה שלכן תהפוך אותה לפעילות שקורית מבלי שתצטרכו לתכנן אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר