דאגה מ'מדגרת קורונה'

"איך ילדינו יחזרו למוסדות; בצפיפות, בתחבורה הציבורית?"

הורים שקיבלו היום את הידיעה כי מוסדות החינוך - תלמודי התורה ובתי הספר - נפתחים מחר בצורה מלאה, מביעים את חששותיהם כי הדרך ללימודים בתח"צ, תהפוך ל"מדגרת קורונה ענקית" (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנסיעות הצפופות באוטובוסים. אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ההחלטה להחזיר מחר לפעילות מלאה את תלמודי התורה ובתי הספר ברחבי הארץ, למעט ב'אזורים אדומים', מעוררת דאגה רבה בקרה הורים לא מעטים, החוששים מהידבקות ילדיהם בקורונה במהלך מסלול הגעתם למוסדות הלימוד.

כזכור, מוקדם יותר הצטרף 'החינוך העצמאי' לרשתות חינוך אחרות, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', והודיע כי הילדים בכלל הגילאים יחזרו מחר ללימודיהם לאור הירידה הדרמטית בתחלואה בנגיף.

בהחלטה ישנה התייחסות מפורטת להתנהלות הזהירה בתוך בתי הספר והת"תים, כפי הנחיות משרד הבריאות, אך לא מובא פתרון לדרך הגעתם של הילדים למוסדות הללו.

כידוע, רוב הילדים בריכוזים החרדיים עושים את דרכם ללימודים, בימי שגרה, באמצעות התחבורה הציבורית, תוך מצוקת מקום אדירה הגורמת לצפיפות בלתי נסבלת במהלך נסיעות אלו.

עובדה זו הביאה הורים רבים לפנות ל'כיכר השבת' ולתהות: "האם מישהו נתן את הדעת לסכנה הברורה והמוחשית שיגרמו הנסיעות למוסדות, כאשר הילדים מסתובבים אחר כך ועלולים להדביק בקלות גם מבוגרים ואנשים אחרים הנמצאים בסיכון? מספיק ילד אחד באוטובוס, שגופו נחשף לנגיף, בשביל להפוך את כל העסק לקטסטרופה".

ארכיון

"נכון שהלימודים הוגדרו כרשות, ולא חובה", מוסיפה ת. אם לשתי בנות במודיעין עילית, "אבל כולנו יודעים שברגע שהלימודים הותרו, כל החברות של בתי תגענה לבית הספר וגם היא בעקבותיהן, אז איך אני אמורה לשלוח אותן לתוך סכנה שכזו? שאלתי אמהות נוספות, וגם הן חוששות כמוני".

גם יוסף אריה, תושב שכונה חרדית בירושלים שאינה מוגדרת כ'אדומה', מוסיף: "בפני גדולי ישראל, שלפי ההודעה אישרו את החזרה ללימודים, תוארה המציאות הקשה, בה האוטובוסים עלולים להפוך ל'מדגרת קורונה ענקית'?".

מהחינוך העצמאי נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "המדינה קיבלה החלטה להשיב את התלמידים לבתי הספר. לאחר שהתקבלו אישורי משרד הבריאות ושאר הגורמים, הציגה הנהלת החינוך העצמאי את הנתונים לגדולי ישראל; הם המכריעים, מתי וכיצד - וכך אנו עושים. ההחלטה היתה לפעול בזהירות מרבית, ואנו אכן מחמירים בכך".

"מטבע הדברים, ההורים הם שמחליטים אם לשלוח את ילדיהם ללימודים ובאיזו דרך, והם שאחראים לכך. אנו דואגים להבהיר זאת שוב ושוב, ולכן גם לא משכנעים את ההורים לשלוח. אם הורים חוששים לסכנה, נבין אם ידחו את החזרה למוסדות הלימודים".

"אנחנו מתקדמים לאט וזהיר, כפי שהורו לנו. מעבר לכך, לא אישרנו את הלימודים באופן גורף, וב'אזורים אדומים', שמטבעם עמוסים יותר וצפופים יותר, ההתפתחויות האחרונות אינן רלוונטיות", מדגישים ב'חינוך העצמאי'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר