ביום המעבר

ליצמן מתהפך: "ביבי האמין להפחדות של סימן טוב"

בראיון שהעניק שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן, הוא מספר כי כבר בדיון הראשון על הקורונה, הוא צעק שזה לא יקרה, אך ראש הממשלה בחר להאמין להפחדות של בר סימן טוב (בארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בראיון שהעניק הערב (ראשון), שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן, ליעקב אייכלר ב'כאן רשת ב'', הוא מספר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נכנע להפחדות של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

שר הבינוי והשיכון הנכנס יעקב ליצמן, אמר בראיון, כי נכון לעכשיו המצב עם הקורונה בסדר, וצריך להתפלל שהמצב ימשיך כך.

אייכלר שאל את ליצמן, מהי הסיבה שבתי הכנסת אחרונים בתור להיפתח, ונענה: "אני גם שאלתי את זה, ואני מקווה שביומיים הקרובים זה יסודר".

ליצמן נשאל, הייתה בהלת יתר? והפתיע בתשובתו, "גם אני חשבתי שהייתה בהלת יתר וכשהמנכ"ל שלי סיפר שיהיו פה מאות מתים - אני לא האמנתי אבל ראש הממשלה האמין, אך בכל אופן היו רק 250 מתים, ואני מציע לא להשוות למדינות האיזור".

יצוין, כי בתחילת משבר הקורונה, השר ליצמן גיבה את מנכ"ל משרדו, ובפגישה עם נשיא המדינה אף הצדיק את חובת הבידוד.

בפגישה שליצמן וצוותו קיימו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, אמר ליצמן בין היתר: "הבידוד הוא חלק ממה שקורה. סגרנו את ישראל לאירופה, וכל מי שחוזר ממנה נכנס לבידוד. היום נשב ונחליט על עוד מקומות שצריך או לא צריך. אנחנו מקפידים ונקפיד על קוצו של יוד, על מי שלא מקפיד על חובת הבידוד".

השר ומנכ"ל משרדו הציגו בפני הנשיא את הנחיות המשרד העדכניות, וסיפרו לו על מצב הנדבקים נכון לעכשיו, כאשר בסוף השבוע האחרון הגיע כזכור מספרם ל-25, עם גילוי שמונה חולים נוספים. לאחר מכן הם הציגו בפניו את צעדי ההמשך המתוכננים לבלימת התפשטות המחלה, בין היתר גם ברשות הפלשתינית באמצעות מנגנוני התיאום והקישור.

שר הבריאות ואנשי צוותו סיפרו לנשיא גם על פעילות מד"א, המסייעת מאוד לטיפול בחולים ובמבודדים בביתם, באופן שמונע הגעות מיותרות לחדר מיון ואת סכנת הרחבת ההדבקה.

"אנחנו במדינת ישראל במצב שאפשר להגיד בין הכי טובים בעולם כרגע", אמר השר ליצמן. "אני מאחל לנו הצלחות יותר טובות, אבל הבריאות גם חשובה. התחלנו מיד בתחילת הסיפור ביפן, החמרנו, עשינו דברים מעבר לרגיל, ביטלנו טיסות וסגרנו, גם כשהיתה ביקורת עלינו".

"עד היום יש כאלה שעושים צחוק ואומרים שאנחנו עוסקים בפוליטיקה. אני מבין בפוליטיקה, אבל זה רחוק רחוק מפוליטיקה. אנחנו לא רוצים לסגור בתי ספר כמו באיטליה, רוצים לחיות חיים רגילים", הוסיף השר.

בנוסף, היה זה ליצמן שתמך בסגר על הערים החרדיות, ואף שוחח על כך פעמיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה כי יטיל סגר על העיר בני ברק, בשל התפרצות נגיף הקורונה במקום, בזמן שהיה ידוע על למעלה מחמש מאות חולים מאומתים בעיר.

בסביבת השר ליצמן סברו כי האוכלוסייה החרדית בעיר תשמור על הוראות הסגר, בתיאום ועל פי הוראות הרבנים, כדי למנוע את המשך התפשטות הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר