הארכיון לא שוכח

הגרסאות הסותרות: מה חושב ליצמן על משה בר סימן טוב?

מה שהחל ב"ניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה" הסתיים ב"ראש הממשלה נענה לפחדים של המנכ"ל" • ההתבטאויות הסותרות של ליצמן על מנכ"ל משרדו בר סימן טוב (אקטואליה)

ליצמן ובר סימן טוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יעקב ליצמן, שר הבריאות היוצא ושר הבינוי והשיכון הנכנס, הפתיע אמש (ראשון) את כולם כאשר התבטא בחריפות נגד מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב.

בראיון ליעקב אייכלר, ב'כאן רשת ב'', האשים ליצמן כי היתה "בהלת יתר" סביב נגיף ה'קורונה', ואמר כי נתניהו נענה לפחדים של מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. לדבריו, "ברגע שהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפי מתים אני צעקתי בישיבת הממשלה, בנוכחותו ובנוכחות כל השרים, שאני חולק על זה, חשבתי שזה סתם מוגזם, אבל לא משנה. ראש הממשלה קיבל את זה - ונענה לפחדים של המנכ"ל".

אך בדיקה קצרה העלתה כי עד לפני לא הרבה זמן, ליצמן, חשב אחרת לחלוטין, על המנכ"ל אותו מינה לתפקיד.

ביום שלישי שעבר, לאחר שמשה בר סימן טוב הודיע על סיום תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות, שיגר ליצמן הודעה מלאת הערכה על האיש ופועלו, בה אנמר בין היתר: "הוקרתי והערכתי למנכ”ל היוצא שניהל נכון ובאופן מעורר השתאות את משבר הקורונה. לאורך התקופה נדרשנו להכרעות לא קלות, כדי להוביל את מדינת ישראל לניצחון במאבק בנגיף קורונה.

"בעזרת השם, ובזכות תושייתו ואמות המידה המקצועיות שגילה ברסי, צלחנו עד כה את המשבר, בתקווה שכך יהיה גם בהמשך עד שנגיע בקרוב לנצחון מלא".

מלבד זאת, ליצמן עצמו, הזהיר רבות מפני המגיפה, היה זה שהוביל לסגירת השמים לטיסות, עוד כשכולם חשבו שזהו צעד מוגזם, ואף בראיון ל'ידיעות' קרא להטיל סגר על בני ברק, קריאה שלפי חלק מהגרסאות, הובילה את האדמו"ר מגור להורות לו לעזוב את משרד הבריאות.

"אנו חווים ירידה במספר הנדבקים והחולים אך המגיפה לא חלפה - ועלינו לגלות אחריות למניעת גל שני חלילה", הזהיר ליצמן לפני מספר שבועות, בראיון לאיתי גדסי ב'קול חי'. "הסכנה עדיין כאן", הוא הוסיף.

"אנחנו, משרד הבריאות ואני כשר הבריאות, היינו הראשונים לזהות את הסכנה מבעוד מועד", שיבח ליצמן את עצמו ואת מנכ"ל משרדו ויתר הצוות שליווה אותו במאבק בנגיף.

בראיון ליהודה שלזינגר ב'ישראל היום', לפני כחודש, התייחס ליצמן לטעויות שעשה במשבר ואמר כי "כל אדם עושה טעויות. יכול להיות שבבני ברק הייתי צריך לטפל בצורה אחרת. יכול להיות שלא היה צריך סגר. יכול להיות שהייתי צריך לסגור רק שכונות שנגועות, ולא את כל העיר, כמו שעשו בירושלים וכמו שעושים היום בבית שמש".

בראיון שהעניק בסוף חודש אפריל ב'חדשות 13' אמר ליצמן כי ההחלטות שהתקבלו במשבר הקורונה היו מקצועיות. בנוסף, אמר ליצמן כי אמנם יש לו דעות משלו אך אינו עומד בפני אנשי המקצוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר