תיעוד נרחב

השר אמיר אוחנה בטקס: מייחסים לי כוונה כזו או אחרת

בטקס חילופי השרים שהתקיים היום במשרד לביטחון הפנים, הסביר השר הנכנס אמיר אוחנה את אסטרטגיית העבודה שלו, ועקץ את אלו שכבר מכירים את התוכניות שלו - לפניו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בטקס חילופי השרים שהתקיים אחר הצהריים (שני) במשרד לביטחון הפנים, הסביר השר הנכנס אמיר אוחנה את אסטרטגיית העבודה שלו במשרד, ועקץ את אלו שכבר מכירים את התוכניות שלו - לפניו.

הנאום המלא של אוחנה

אחיי ואחיותי השוטרות והשוטרים, לוחמות ולוחמי האש ונשות ואנשי שירות בתי הסוהר,

אתמול בתום השבעת הממשלה בכנסת, נסעתי לבקר את רס"ר אלירן פריג', שוטר אמיץ שנפצע במהלך פעילות מבצעית נגד עבריינים שפעלו בעיר טירה.

אלירן, שהיה פצוע קשה – מורדם ומונשם – חזר לחיים ברוך השם, ומצבו הרבה יותר טוב. שותפו רס"ל רון מליחי היה באותה העת בניתוח אז לא זכיתי לראותו, אך אני שומע שגם מצבו טוב והוא בע"ה ישוחרר בקרוב.

מכאן אמר אוחנה, אני מבקש לשלוח להם ולכל השוטרות והשוטרים שנמצאים בתהליך החלמה – ברכת רפואה מהירה ושלמה.

שותפם השלישי לצוות, שתודה לאל לא נפצע, כבר חזר לפעילות מבצעית מלאה.

אוחנה עבר לדבר על איך הוא רואה את תפקידו החדש; שוטרות ושוטרי משטרת ישראל מסכנים את חייהם יום יום שעה שעה, בפועלם הן במישור הפח"עי והן בפלילי למען אזרחי ישראל כולם.

חשוב לי שידעו: מדינת ישראל תעניק להם את כל התמיכה וההגנה הנדרשים. זו מחויבותה של המדינה אליכם ולמשפחותיכם וזהו מבחן שעלינו לעמוד בו בכל עת.

האירוע הזה הוא תזכורת להקרבה הגדולה שמקריבים אנשינו בכלל הגזרות: גם לוחמות ולוחמי האש הפועלים באופן מאומץ ביותר בימים אלה עקב מזג האוויר, ונשות ואנשי שירות בתי הסוהר הבאים במגע יומיומי עם אסירים, חלקם מסוכנים ביותר.

עולם ביטחון הפנים על נגזרותיו, הוא עולם של אנשים המוכנים להיות הראשונים לתת מענה לאירוע מסכן חיים.

דמו בנפשכם, אזרחי ישראל, כמה אידאלים, כמה אומץ וכמה תחושת שליחות יש במי שבחרו בעולם הזה כמרכז חייהם. יש מי שמצפים לקבל כאן ועכשיו תכנית עבודה מלאה לשנים הבאות, ויש מי שכבר מייחסים לי כוונות כאלה ואחרות.

ובכן הסביר אוחנה, כוונתי בשלב זה היא ללמוד. להכיר את גופי המשרד השונים, להכיר את המפקדים והמנהלים. עוד יגיע זמן תכניות ומינויים, אך ראשית יש ללמוד.

היום ובימים הקרובים, אקדיש את מירב זמני למפגשים עם ראשי המערכות, עם שרים לשעבר לביטחון הפנים, עם מפקדים לשעבר, ועם מומחים בתחומי העיסוק השונים של המשרד, כל זאת במטרה לגבש תפיסת הפעלה נכונה לשנים הבאות.

בהזדמנות זו אני מבקש להודות לפורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס בראשות המפכ"ל לשעבר, רנ"צ משה קראדי, על ברכת הדרך ועל ההזמנה הנדיבה למפגש.

אני רואה במשרד הזה אחד המרכזיים בהגנה על האזרח, ולא רק על שלומו וביטחונו אלא גם על זכויותיו ועל חירותו.

אין כמעט רגע נתון, ביום ובלילה, ביום טוב וביום חול, שאין מפגש בין אנשי ביטחון הפנים לבין אזרחים, ונפעל יחד כדי שהאינטראקציות הללו – יוסיפו כבוד לכל הצדדים.

זהו כבוד גדול עבורי לעמוד היום בראש המשרד הזה ולפעול יחד אתכם, מהמפקדים הבכירים ועד אחרון השוטרים, לוחמי האש ואנשי שירות בתי הסוהר – למען המדינה שלנו.

זה ולא אחר – הוא *המצפן שילווה אותי משך כל כהונתי: מה טוב למדינת ישראל.* זה עיקר העיקרים, זה המגדלור שיוביל אותנו. בכל סוגיה, בכל שאלה – תמיד הנר לרגלי יהיה: מה טוב למדינת ישראל.

כך אפעל אני, כך יפעל הצוות היקר שלי, שכאן המקום להודות לו מראש על כל הלילות, הימים והשעות, כך יפעלו כל אנשי המשרד.

בנימה אישית לסיום, אני חייב בתודה אישית לאנשים הכי קרובים לי. אבא ואמא שלי, שעלו ממרוקו בשנות החמישים, לא ביקשו לעצמם את החיים הציבוריים, אבל כפיתי אותם עליהם. הם, ובעיקר אמא, עדיין לוקחת ללב כל מילה שכותבים על בנה.

אז אני רוצה לבקש סליחה אמא על שבכך שבחרתי לעצמי את החיים הללו, כפיתי אותם גם עלייך, אבל להודות לך ולאבא על שהענקתם לי לאורך כל ימי חיי את הטוב ביותר שהיה לכם, ואז הוספתם עוד קצת. החינוך שזכיתי לקבל מכם, הביא אותי לאן שהגעתי.

אוחנה סיים ובירך, ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, שהחיינו, וקיימנו, והגיענו לזמן הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר