לקראת פתיחת המסעדות: האם בטוח לאכול בחוץ?

חלק מהמסעדות ישובו לפעילות מלאה בשבוע הבא, אבל המגיפה עדיין נמשכת. האם בטוח לאכול בהן? יש שאומרים שכן. אחרים אומרים שלא. התשובה תלויה בכמה דברים. פנינו למומחה שיענה לנו (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אף על פי שכל המסעדות ובתי הקפה סגרו את שעריהם בחודשיים האחרונים (למעט לשירות טייק אוויי ומשלוחים) עקב מגיפת הקורונה, חלקם ישובו לפעילות מלאה בשבוע הבא. אבל המגיפה עדיין נמשכת. האם בטוח לאכול בהן? יש שאומרים שכן. אחרים אומרים שלא. הדעות חלוקות.

"אתם לא יכולים להביט על זה במושגים של 'בטוח' או 'לא בטוח'", אומרת שאונה סי זוריץ', פרופסורית במחלקה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת באפלו. "אתם צריכים לבדוק את טווח הסיכון".

אכילה מחוץ לבית בקיץ הקרוב תהווה סיכון מסוים - גדול או קטן. כלל זה חל על כל פעילות ולא רק על מסעדות. "כאשר אנשים עוסקים בפעילות עם אנשים אחרים, הם מסתכנים", אומרת זוריץ'.

היא אומרת שיש דרכים להפחית את הסיכון שאכילה במסעדות מביאה עמה. אתם יכולים לשמור על מרחק מהסועדים האחרים, לאכול בחוץ רק עם בני המשפחה שאתם גרים איתם באותו בית, לשטוף ידיים לפני הארוחה ואחריה, לשאת ג'ל חיטוי ידיים ולהביא עט משלכם לחתום על הקבלה, אומרת זוריץ'. תוכלו גם לאכול רק במסעדות הנוקטות באמצעי זהירות, כגון צמצום הקיבולת בחלל שלהן והקפדה על מרווחים בין השולחנות.

אכילה במסעדה ביישוב כפרי עם מספר וירוסים קטן טומנת בחובה סיכון נמוך יותר. אכילה במסעדה בעיר עם התפרצות גדולה, כרוכה בריזיקה משמעותית יותר.

הסכנה הזו, מדגישה זוריץ', איננה רק לעצמכם, אלא גם לסועדים אחרים. "כשאתם נכנסים למסעדה ולוקחים את הסיכון הזה, אתם יכולים לסכן גם מישהו אחר. עליכם להכיר בכך". זה כולל תקשורת וקרבה עם צוות המסעדה. "יהיה ממש קשה לשמור על מרחק של שני מטרים מהמלצר שלכם", אומרת זוריץ'. "הוא צריך להניח את האוכל שלכם על השולחן שלכם. שם הסיכון מתרחש".

כמו כן, במסעדות ישנן נקודות נוספות שיכולה להתרחש בהן העברת וירוסים. נגיף הקורונה יכול לחיות זמן רב על חפצים, כמו במשטח שעליו מגיעה החשבונית ובאיזור השירותים.

בהתחשב בנקודות ההעברה הללו ואחרות, זוריץ' אומרת כי אנשים עם מערכת חיסונית חלשה צריכים להימנע מאכילה בחוץ במהלך הזמן הזה (ובעתיד הקרוב). בקרב אנשים אלה, הסיכון פשוט גבוה מדי - לעצמם ולאחרים. קבוצה זו כוללת קשישים, אנשים עם בעיות רפואיות בסיסיות, אנשים עם תסמינים של הנגיף ואנשים שהיו בקשר לאחרונה עם מישהו שיש לו את הנגיף. (הקבוצה האחרונה של האנשים האלה, היא אומרת, צריכה להיכנס להסגר.)

לגבי כל השאר, הבחירה עשויה להיות לא קלה. בסופו של דבר, יש דרך אחת בטוחה למזער כל סיכון, תוך תמיכה בעסקים. זוריץ' מאמינה שהדרך הבטוחה ביותר לתמוך במסעדות בקיץ הקרוב היא על ידי הזמנת משלוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר