נאשם מספר 1: רה"מ

נתניהו בפתח משפטו: תפרו לי תיק; רוצים להפיל את הימין

כשאלפי מעריצים ממתינים לו במקום עם קריאות תמיכה - הגיע ראש הממשלה נתניהו לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם נפתח משפטו, ותקף קשות את הרדיפה המשפטית שנוהלה נגדו. צפו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בסיון תש"פ | 24.05.20
נתניהו, לצד ספסל הנאשמים (צילום מסך. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש ממשלה על ספסל הנאשמים: רגעים היסטוריים נרשמו בצהרים (ראשון) במדינת ישראל, כאשר ראש ממשלה מכהן, בנימין נתניהו, הגיע לבית המשפט לפתיחת משפטו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

כשהרכב השופטים בראשות רבקה פרידמן-פלדמן נכנס לאולם, החל המשפט, ובמענה לשאלה "האם קראת את כתב האישום" השיב נתניהו: "כן כבודה". עורך דינו של נתניהו הוסיף: "מרשי קרא את כתב האישום, ומבין אותו".

צוות ההגנה של נתניהו טען בפני השופטים: ישנם חומרי חקירה שעדיין לא קיבלנו; רק בעשרת הימים האחרונים הודיעו על חומר נוסף, כשהיינו עסוקים בהיערכות להיום.

"אנחנו צריכים קצת זמן כדי לדעת את היקפי החומר. זקוקים לחצי שנה כדי להשיב על כתב האישום", ניסו הפרקליטים הבכירים לשכנע.

יצוין, כי נציגי הפרקליטות, בראשות עו"ד ליאת בן ארי, הסכימו לפטור את נתניהו ואת שאר הנאשמים מנוכחות בדיונים המקדמיים; אלו הקודמים ל'שלב ההוכחות'.

לאחר הדיון סיכם פרקליטו של נתניהו עו"ד עמית חדד ואמר: "אנחנו בפתחו של הליך משפטי ארוך , אני בטוח שבסיומו של ההליך, ייצא ראש הממשלה כשהוא זכאי, חף מפשע".

עוד קודם, מחוץ לאולם המתינו לנתניהו אלפים מתומכיו, וכן השרים אמיר אוחנה, דודי אמסלם, אלי כהן וצחי הנגבי, וחבר הכנסת ניר ברקת.

לצדם נעמד לפני המשפט נתניהו, ותקף את מערכות האכיפה - כשהוא תולה את החשדות נגדו ברצון להפיל את שלטון הימין בראשו הוא עומד.

המתקפה של ראש הממשלה (מתוך הפייסבוק הרשמי)

אלו עיקרי דבריו:

בשנים האחרונות מצאו פטנט חדש, כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ולהדיח את המחנה הלאומי מההנהגה לשנים רבות. לא אכפת להם אם יבוא פודל צייתן הימין, אבל אני לא פודל; לא מוכן 'להתאתרג', לא מוכן לעקור יישובים ועוד דברים. לכן מנסים להפיל אותי בכל דרך.

שמעתי אתמול את המפכ"ל לשעבר אלשיך, שהטיף לצדקנות. זה אותו אלשיך שהעביר מיליונים ללא מכרז ועבר עבירה פלילית בשידור חי כשהדליף והעליל עלי כאילו שלחתי חוקרים נגד החוקרים. אלה האנשים שהובילו את החקירה נגדי.

החקירות האלה זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון. מה הפלא שהן נגמרו בכתב אישום מופרך. הניסיון הוא להפיל את הימין ואותי. בערב הבחירות באפריל פרסמו כתב חשדות נגדי, והיו בטוחים שנתרסק בבחירות. זה לא קרה. אז ערב הבחירות במרץ הם הגישו כתב אישום שהיה אמור להיות מכת מוות. עשו הכל כדי שלא אגיע לפה כראש ממשלה.

אבל אזרחי ישראל, אתם הרבה יותר חכמים: נתתם לליכוד בראשותי יותר קולות שהליכוד קיבל אי פעם. זו הבעת אמון עצומה.

אני דורש: חשפו הכל, גלו הכל. אתם התקשורת רוצים לצלם אותי בבית המשפט, כחלק ממסע התעמולה 'רק לא ביבי'. אבל אני רוצה שהציבור יידע את כל האמת, ולכן הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט הוא שקיפות מלאה. שהכל ישודר בשידור חי, ללא צנזורה.

במקום הדלפות מגמתיות, אני מציע שהכל ישודר מלא מלא, שהכל ייחשף בפני הציבור. אני גם דורש שייחשף המסמך המטלטל ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה בשנת 2019, בו הוא קבע שלא נפל רבב בפעולותי שבכתב האישום. בכל מיני תירוצים, המסמך הזה לא מגיע אלי ואל הציבור. לכן אני דורש: פרסמו מיד את המסמך ששלח משרד המשפטים למבקר המדינה.

אני דורש לפרסם את התמלילים של החקירות, בהן הופעלה סחיטה באיומים של עדים כדי שיפלילו אותי בעדות שקר. יש עוד אין ספור דוגמאות. אין גבול. מה הם שלא יעשו כדי להפיל אותי ואת הימין. זה שלטון החוק? זו דמוקרטיה? בכל 24 שנות קיומן של הדמוקרטיות, מאז שהיא החלה בארה"ב, לא הוגש נגד אף אדם כתב אישום בגין סיקור אוהד - שלא היה; אני ראש הממשלה ומשפחתו שהכי מושמצים בתולדות המדינה, ודווקא נגדי הגישו כתב אישום. פרופסור דרשוביץ כבר אמר: משפט נתניהו מעלה סכנה לשלטון החוק. זו הפעם הראשונה שאדם מועמד למשפט על סיקור חיובי.

איך גיבה היועץ המשפטי לממשלה את הכתב אישום? האם לוחצים עליו? האם יש לו משהו להסתיר, משהו אישי? קלטת מסתורית שבמשרד המשפטים... לכן אני דורש לפרסם את כל הקלטות. חובה להסיר עכשיו את כל צווי איסור הפרסום. כי אם הציבור יידע את כל האמת - התיקים ייפלו

הציבור אומר לי: ביבי תהיה חזק, כולנו מבינים שהכל שטויות. הם מנסים להפיל אותך - כדי להפיל את שלטון הימין.

התובעת עו"ד ליאת בן ארי
שאול אלוביץ' מבעלי 'בזק', אחד הנאשמים
מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס, אחד הנאשמים
שאול אלוביץ' מבעלי 'בזק', אחד הנאשמים
(צילום מסך)
(צילום מסך)
(צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר