מחקר: לתינוקות שנולדו עם ראש גדול יש יתרון משמעותי

סוף סוף הפכתם להורים. איזה אושר. אך לאחר שההתרגשות פינתה מקומה לטיפול ביצור הקטן, הבטתם עליו ושמתם לב כי ראשו גדול מהממוצע. ובכן, יתכן שזה קשור למוח שלו ובאופן חיובי לגמרי (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בשעה טובה, לאחר תשעה חודשים לא קלים, על כל המשתמע מכך, התינוק המתוק שלכם הגיח לאוויר העולם והפכתם להורים. איזה אושר. אך לאחר שסיימתם עם סבב הטלפונים, נחתם מעט וההתרגשות פינתה מקומה לטיפול ביצור הקטן והצרחן, הבטתם עליו ושמתם לב כי ראשו גדול מהממוצע. ובכן, יתכן שזה קשור למוח שלו, שכן חוקרים קישרו אינטליגנציה בהמשך החיים לתינוקות שנולדו עם ראשים גדולי ממדים.

המחקר, שפורסם בכתב העת "Journal of Molecular Psychiatry", חקר את הקשר בין גנים, מנת משכל ומצב בריאותם הכללי של תינוקות.

באמצעות נתונים של 100,000 בריטים, המאוחסנים על ידי ה-Biobank בבריטניה, נותחו חצי מיליון דגימות של דם, שתן ורוק מאנשים בגילאים 37-73.

כמו כן, המשתתפים במחקר סיפקו מידע על הרקע וסגנון החיים שלהם. התוצאות הראו שתינוקות שנולדו עם ראשים גדולים יותר היו בעלי סיכוי גבוה יותר לקבל תואר וציונים גבוהים יותר במבחני נימוק מילוליים.

"בתוספת לכך שיש קשר גנטי בין כישורים קוגניטיביים לבין כמה מצבים של בריאות גופנית ונפשית, המחקר מצא גם כי כישורים קוגניטיביים והישגים חינוכיים מושפעים גנטית מגודל המוח וצורת הגוף", אמר פרופסור איאן דירי מאוניברסיטת אדינבורו ל"נוירוסיינס ניוז".

ובמקרה שאתם תוהים אם זה רק בראש שלכם או שחששותיכם לגבי בנכם נכונים, דעו כי הגודל הממוצע של ראש של ולד בן יומו הוא 36 ס"מ לבנים ו-35 ס"מ לבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר