הועבר לכלא איילון

מהכלא התאילנדי; נתי חדד נחת בישראל

הבוקר נחת בישראל נתי חדד, ישראלי בן 36, שמרצה עונש של ארבע שנות מאסר על הפעלת מרפאה למטיילים שלא כחוק והחזקת תרופות שלא במרשם רופא בתאילנד (אקטואלי)

המטוס שהביא את חדד, הבוקר (צילום: דוברות שב"ס)

הבוקר (שני) נחת בישראל נתי חדד, ישראלי בן 36, שמרצה עונש של ארבע שנות מאסר על הפעלת מרפאה למטיילים שלא כחוק והחזקת תרופות שלא במרשם רופא בתאילנד.

ביום חמישי האחרון שוחרר חדד מבית הכלא בקוסומוי והגיע לבנגקוק במסגרת תהליך העברתו להמשך ריצוי עונשו בארץ. מבצע העברתו נוהל ע"י האגף הקונסולרי במשרד החוץ ושגרירות ישראל בתאילנד, המחלקה הבינ"ל בפרקליטות המדינה ושב"ס.

צוות סוהרים המונה שני קצינים וחובש המריאו במוצאי שבת בטיסת אל-על לבנקוק, תאילנד. לאחר שהייה של 12 שעות בחדר מלון בשדה התעופה ללא יציאה ממנו, קיבלו הסוהרים בשדה התעופה את האסיר שהגיע מלווה בקונסולית ישראל בתאילנד וצוות ליווי תאילנדי לביצוע זיהוי בחסות קב"ט אל-על.

יצוין כי טרם הבאתו לשדה התעופה עבר חדד בדיקת קורונה שתוצאתה שלילית.

(צילום: דוברות שב"ס)
(צילום: דוברות שב"ס)

מרגע המפגש הראשון ועד לאחר כניסתו של האסיר לבית הסוהר בישראל, הצוות והאסיר לבושים במיגון אישי מלא. לאחר ביצוע תהליך צ'ק אין בשדה התעופה התאילנדי בליוויו סוהרים מקומיים והקונסולית בתאילנד, הובא חדד לכבש המטוס שם הועבר לאחריות סוהרי שב"ס.

בשב"ס מציינים כי "מורכבות מבצע ליווי אסירים בתקופת הקורנה גדולה פי כמה ממבצע ליווי מסוג זה בשגרה. לצד המורכבות המבצעית והלוגיסטית בפעילות זו תוך שמירה על האסיר עד להגעתו לארץ, נדרשו תיאומים רבים שבוצעו בשיתוף פעולה מלא עם משרד החוץ, שגרירות ישראל בתאילנד, משרד המשפטים ובהובלה של מחלקת המבצעים של שירות בתי הסוהר שניהלה את המבצע המורכב תוך 72 שעות".

הטיסה המריאה לישראל אתמול בשעה 21:00 (01:00 שעון תאילנד) ונחתה בנתב"ג היום לקראת השעה 07:45.

(צילום: דוברות שב"ס)
(צילום: דוברות שב"ס)

צוות ליווי של יחידת 'נחשון' קיבל לידיו את האסיר כשהם לבושים במיגון אישי מלא והובילו אותו לבית סוהר 'איילון', שם יעבור הליך קליטה הכולל בדיקה ע"י רופא היחידה, עובד סוציאלי, קצין מודיעין ויועבר לאגף סינון בו ישהה 14 יום עד לשילובו באגף משתלבים במקום שיקבע עבורו.

כמו כן תילקח ממנו בדיקת קורונה נוספת עם הגיעו לבית הסוהר. גם צוות הליווי המיוחד שחזר מתאילנד ישהה 14 יום בבידוד ביתי טרם ישוב לעבודה.

לפני כשנה ביקש נתי חדד לעבור להמשך ריצוי עונשו בישראל. מדינת ישראל אישרה את בקשתו. לאחרונה הצטרפה תאילנד ואישרה את ההעברה. לאחר אישור המדינות פעלו רשויות המדינה ושגרירות ישראל בתאילנד להעבירו להמשך ריצוי העונש.

(צילום: דוברות שב"ס)
(צילום: דוברות שב"ס)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר