אאא

בטח שמעתם שעליכם לשתות שמונה כוסות מים ביום כדי להשיג בריאות ועיכול אופטימליים. למרות שזהו כלל שמומלץ על ידי רשויות הבריאות, האמת היא שאין כמות מים אחת קבועה שכל אדם אמור לצרוך. כמות המים שאתם צריכים לשתות מדי יום היא אחרת כנראה מהכמות שלה זקוקים בן הזוג שלכם, אחותכם והחברים בעבודה.

עם זאת, כדאי לבחון את צריכת המים האידאלית של גופכם, מכיוון שהיתרונות של שתיית מים הם עצומים ומשפיעים על כל דבר, החל מחילוף החומרים ועד מצב הרוח.

כמה מים אתם צריכים לשתות ביום?

ישנם מספר גורמים שעוזרים לקבוע כמה מים כדאי לשתות על בסיס יומי. "גיל (קשישים זקוקים לפחות מים), רמת פעילות (פעילות גופנית מאתגרת וביקור בסאונה דורשים יותר מים), תזונה (תזונה עשירה בחלבון, נתרן או סיבים תזונתיים דורשת יותר מים), אקלים (אקלים חם, יבש או איזור גבוה דורשים יותר מים) ותרופות מסוימות - הם גורמים שעשויים להשפיע על כמות המים שאדם זקוק להם", אומרת ד"ר דרו סינטרה, רופאה ונטורופתית.

בעוד שמחקרים יצרו המלצות משתנות לאורך השנים, כשמדובר בעמידה ברמות ההידרציה של המבוגר הבריא הממוצע, רוב המומחים לבריאות אכן ממליצים לשתות בערך שני ליטרים ביום, או כשמונה כוסות מים עם כ-230 מ"ל.
"כמות זו יכולה לכלול מים, משקאות נוזליים אחרים ומזונות המלאים במים", אומרת סרינה פון, תזונאית. "ללקוחותיי המלצתי על הצבת מטרה של לגימת כשני ליטר מים ביום, כדי לשמור על רמות הידרציה תקינות".

כיצד ניתן לדעת אם אתם שותים מספיק מים כל יום

"דרך נהדרת למדוד אם אתם מקבלים מספיק מים, היא לבדוק את צבע השתן שלכם ותדירותו", אומרת סינטרה. "יציאה כל 90 דקות עד שעתיים היא בגדר הנורמה. אם השתן שלכם בצבע כהה ואתם מתפנים כל שש שעות או יותר, סביר להניח שאתם לא שותים מספיק. אם התדירות היא כל 30 דקות והגוון צלול לחלוטין, יתכן שאתם שותים יותר מדי מים וסביר להניח שהם יעברו דרך גופכם במקום להועיל לכם".

דרך נוספת לקבל מושג לגבי רמת הלחות שלכם, במיוחד בקרב ילדים וקשישים, היא לבדוק את האלסטיות של העור שלכם. "צבטו את העור בגב כף היד למשך מספר שניות ואז שחררו", אומרת סינטרה. "אם העור שלכם שב במהירות למקומו, אתם במצב טוב. אם לוקח לעור זמן לחזור למקומו הרגיל, אתם כנראה מיובשים. תסמינים נוספים של התייבשות כוללים סחרחורת, ערפול ועייפות". במילים אחרות: אחד היתרונות של שתיית מים הוא גוון עור חזק יותר וזוהר יותר.