הוכרזו הארגונים שזכו בתחרות פרס בראשית

קרן פרס בראשית הכריזה על הארגונים הזוכים בתחרות Speak Out for Israel הבינלאומית. הארגונים יתחלקו במיליון דולר, כספי הפרס של המילארדר רוברט קראפט (עולם)

קראפט באמצע (צילום: פלאש 90)

קרן פרס בראשית הכריזה על הארגונים הזוכים בתחרות Speak Out for Israel הבינלאומית. בין הארגונים הזוכים: תגלית, Central Nation Up-Start ,מרכז פרס לשלום וחדשנות, לוחמים ללא גבולות, ישראליז ו-StandWithUs.

התחרות התקיימה בשם חתן הפרס לשנת 2019, איש העסקים והפילנתרופ היהודי-אמריקאי רוברט קראפט שבחר להעניק את כספי הזכייה, על סך מיליון דולר, לטובת המאבק באנטישמיות ובדה-לגיטמציה של מדינת ישראל בעולם.

המענקים, יחולקו ל-26 ארגונים הפועלים למאבק באנטישמיות ובניסיונות הדה-לגיטימציה לישראל בדרכים חדשניות וייחודיות . ולארגונים שמעודדים ערכי סובלנות, דמוקרטיה, תרבות, מדע וחדשנות ישראלית בפורמטים שמתאימים למציאות הנוכחית תחת מגיפת הקורונה.

הארגונים כולם זקוקים למימון ולסיוע כלכלי עכשיו יותר מתמיד – תוצאה של משבר הקורונה. בעוד שתרומות ומענקים מתעכבים עקב המשבר הכלכלי שהביאה עימה המגיפה, האנטישמיות וההתבטאויות נגד קהילות יהודיות מסביב לעולם רק מתגברות.

הארגונים שזכו במענקים ישתמשו בכספי המענק כדי לממן פעילויות בארץ ובעולם לחיזוק תדמיתה של ישראל, במספר זירות פעילות ועולמות תוכן כגון: תרבות, טכנולוגיה, דיפלומטיה, חברה ומדע. בפורמטים שמתאימים למציאות החדשה, ביניהם מפגשים מקוונים, קמפיינים אינטרנטיים והכשרות דיגיטליות. קהלי היעד של הפרויקטים הזוכים מגוונים ורחבי היקף בניהם: פוליטיקאים ואנשי עסקים, מחוקקים ורגולטורים, פעילים חברתיים, סטודנטים, חוקרים ואמנים. הפרויקטים שזוכים במענקים יפעלו מול קהלים בכל רחבי העולם – אירופה, אפריקה, צפון ודרום אמריקה, וכמובן ישראל.

אל קרן פרס בראשית ורוברט קראפט הצטרפה "קונצרט ביחד למען ישראל", חברה לתועלת הציבור שתומכת בקהילה הפרו-ישראלית לקידום התפיסה החיובית של ישראל. "קונצרט ביחד למען ישראל", שהגדילה את הסך הכולל של המענקים שיחולקו, היא שותפות בין מדינת ישראל והמשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה לבין קבוצות פרו-ישראליות ברחבי העולם, במימון של פילנתרופים.

"לאחר שהוענק לי פרס בראשית בשנה שעברה בירושלים , התחייבתי פומבית להכפיל את מאמציי כנגד ניסיונות הדה-לגיטימציה למדינת ישראל מסביב לעולם ", אמר רוברט קראפט, חתן הפרס לשנת 2019" .משבר הקורונה הכתיב סדר עדיפויות חדש, ושמחתי לתרום את חלקי בסיוע ההכרחי", הוסיף קראפט, שהטיס לסין את מטוס הבואינג-767 של קבוצת הפוטבול שבבעלותו, הניו אינגלנד פטריוטס, על מנת לאסוף מסיכות וציוד מגן – שחולקו בבוסטון ובניו יורק. "בו בעת עלינו גם לכבד את התחייבויותינו ולהישאר נאמנים לשאיפותינו לטווח הארוך. אנטישמיות ושיח אנטי-ישראלי לא נעלמים , ואף מתעצמים. אני בטוח שהארגונים שנבחרו לקבלת המענקים יסייעו ביעילות במאבק נגד שנאת -החינם".

זוכי "פרס בראשית" לדורותיהם בוחרים מדי שנה רעיון פילנתרופי בעל משמעות אישית שחשובה להם מעבירים בהתאמה מענקים לארגונים הפועלים בתחום, כשכאמור בשנה שעברה היה זה קראפט שזכה בפרס ובחר להעביר אותו לנאבקים על תדמיתה של ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר