הדרישה - והדחיה על הסף. צפו

החוצפה של ישראל ביתנו: 'למה אין תחבורה לכותל בשבת'

שיא חדש להתרסה נגד ציבור שומרי המצוות, המגיעה מכיוון מפלגת ישראל ביתנו - חבר הכנסת יבגני סובה הביע במליאה את משאלתו, כי תונהג תחבורה ציבורית בשבתות ל...כותל המערבי • צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בסיון תש"פ | 17.06.20
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חבר הכנסת יבגני סובה פנה היום (רביעי) במליאת הכנסת בשאלה: מדוע לא תתקיים תחבורה לכתול המערבי בעיצומה של שבת קודש...? - שיא חדש להתרסה המגיעה מכיוון מפלגתו, ישראל ביתנו.

כשעל הדוכן ניצב סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב, הקשה סובה: "מדוע לא יהיה שירות של תחבורה בשבת, לאלו הזקוקים לכך, עבור הגעה לכותל המערבי".

בתגובה הבהיר מקלב מיידית: "כל עוד אני במשרד התחבורה - לא יהיו אוטובוסים בשבת לרחבת הכותל".

סובה מול מקלב (צילום: ערוץ הכנסת)

בתגובה לידיעה זו, פרסם סובה את הפוסט הבא. "הנה לכם דוגמא לשקר וההסתה של העיתונות החרדית: אני יושב במליאת הכנסת, שומע את סגן שר התחבורה מר אורי מקלב שמדבר על הכותל, ודרכי גישה אליו בתחבורה ציבורית".

"במסגרת השאילתה, אני מפנה את תשומת לבו לכך שביום שבת, יום המנוחה, מגיעים לירושלים מכל רחבי המדינה עשרות אם לא מאות אוטובוסים עם תיירים, שבאים לעיר העתיקה, וגם לכותל. האוטובוסים גורמים לא רק לפקקים, אלא גם לזיהום אוויר ביום שבת. הצעתי לסגן השר לשקול הפעלת 'שאטלים' על חשבון המדינה ביום שבת, כי דבר זה יעזור ויפתור את הפקקים וזיהום האוויר".

במקום זה, העיתונות החרדית ממשיכה בהסתה ועיוות פרוע כנגד מפלגת ישראל ביתנו".

הידיעה ב'כיכר' ופוסט התגובה (צילום מסך)

יצוין, כי קודם לכן הודיע סגן שר התחבורה במליאת הכנסת, כי במכרזים החדשים הצפויים לצאת לדרך בקרוב, לא תוכל חברת אגד להתמודד על קווי השירות לכותל המערבי.

במענה לשאילתא של ח"כ משה ארבל (ש"ס) על כישלון התחבורה לכותל, אמר מקלב: "הכותל המערבי אינו אתר תיירות, אלא מקום תפילה, אליו כל אחד מאיתנו רוצה תמיד להגיע, וחייבים להביא לשם תחבורה ציבורית אמינה וזמינה".

בתוך כך, נפלה היום הצעת החוק לתחבורה ציבורית בשבת, של יו"ר סיעת מרצ ח"כ תמר זנדברג, ברוב של 53 מול 26. בעקבות כך היא תקפה את אנשי 'כחול לבן' ואמרה: "זו הייתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלכם. הבטחתם להשפיע מבפנים, תגדלו עמוד שדרה".

"לא ייתכן ששרת התחבורה תתנגד לתחבורה ציבורית, זה כמו שר בריאות שיתנגד לבניית בית חולים...", הוסיפה זנדברג, בהתייחסות לשרה מירי רגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר