צפו

הגר"ח קנייבסקי: מי שעוטה מסכה מקיים את דברי המשנה ברורה

מגיד המישרים הגר"ש לוינשטיין, הסביר בשיעורו השבוע, את דברי מרן הגר"ח קנייבסקי, מדוע יש חובה הלכתית לעטות מסכה ביציאה מהבית, על פי הפסק של החפץ חיים. צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ח בימי קורונה, עם נכדו, יענקי, עטוי עם מסכה (לב שומע)

בשיעור שמסר מגיד המישרים, הגאון רבי שלמה לוינשטיין, הוא הסביר בשם מרן הגר"ח קנייבסקי, מדוע יש חובה הלכתית לעטות מסכה כאשר יוצאים מהבית.

הרב שלמה לוינשטיין בשיעורו (באדיבות הידברות)

בפתח דבריו אמר המגיד: "ראיתי בכניסה לבית הכנסת שלט שבהוראת משרד הבריאות חייבים לחבוש מסכה בבית הכנסת, אני רק רוצה להפנות את תשומת לבכם לסיפור; אחד נכנס לרב חיים קנייבסקי עם מסכה, שאל אותו ר' חיים, מה זה, והוא אמר הממשלה אומרת עכשיו שצריך לשים, אז הוא שואל אותו, למה אתה אומר ממשלה, תגיד משנה ברורה".

"ההוא", מתאר הרב לוינשטיין, "יצא החוצה ושאל את כולם על איזה משנה ברורה מדובר ואך אחד לא ידע להגיד לו, אז הוא חזר חזרה, ושאל את ר' חיים, על איזה משנ"ב מדובר?".

"אז הוא פתח בסימן תקנ"ד, שם כתוב, שאם יש מצב לא טוב במדינה, השאלה האם צריך להתענות בתשעה באב או לא. בביאור הלכה כתוב, "מי שירצה להתענות כשאין המחלה בזעם, יש לייעצו ולהזהירו שלא יצא כלל מפתח הבית ולהכריחו כשיצא שישים סביב לחוטמו ולפיו חתיכת קמפר (מסכה) ומעט עשב", לעשב הוא קורא מיעטא".

"לכן אמר לו ר' חיים, למה אתה אומר ממשלה, תגיד משנה ברורה, בזמן שיש מגיפה אפילו שהיא לא בתוקף חזק, אז צריך לשים מסכה". סיכם המגיד את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר