צפו

עם כובע לראשו: אליהו חסיד הצהיר אמונים במליאת הכנסת

נציג חסידות גור, המשובץ במקום התשיעי ביהדות התורה, הצהיר אמונים במליאת הכנסת ונכנס כח"כ מן המניין מטעם מפלגתו, זאת בעקבות אישורו של 'החוק הנורבגי'. צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(באדיבות ערוץ הכנסת)

אליהו חסיד, המשובץ במקום התשיעי ביהדות התורה הצהיר אמונים בשעה האחרונה (רביעי) במליאת הכנסת ונכנס כח"כ מן המניין ביהדות התורה, זאת במסגרת החוק הנורווגי לאחר התפטרותו מהכנסת של ח"כ יעקב ליצמן.

החוק הנורבגי שאושר בכנסת לפני ימים אחדים מאפשר לשרים להתפטר מהכנסת על מנת לאפשר לחברים נוספים מרשימת לכהן כח"כים.

אחה"צ יושבע כח"כ אליהו ברוכי מדגל התורה. מי שהתפטר עבור ברוכי מחברותו בכנסת הוא ח"כ אורי מקלב.

מוקדם יותר השבוע, הצהירו אמונים הח"כים החדשים מיהדות התורה ומש"ס - יצחק פינדרוס ואוריאל בוסו.

אליהו חסיד, איש חסידות גור, משובץ במקום התשיעי ברשימת 'יהדות התורה', וצפוי להיכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, עם התפטרותו של שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן.

אנשים שעבדו עם חסיד סקפטיים לגבי מידת התאמתו לתפקיד הפוליטי, לצד יעקב ליצמן. לדעתם, חסיד הוא איש ירא שמים, צנוע והגון, אך לא קורץ מהחומר האנושי הנדרש להפעיל מרפקים מול חבריו באגודת ישראל.

והנה כמה דברים שלא ידעתם על אליהו חסיד: מדובר באישיות תורנית, ששימש במשך כעשור כמשגיח בישיבת חידושי הרי"ם. מקורביו מספרים ל'כיכר השבת', כי גם נאומיו בדינרים של חסידות גור, נשמעים כנאומים של משגיח בישיבה.

חסיד מחזיק במכשיר טלפון כשר ללא הודעות טקסט או וואטסאפ. הוא נחשב לאחד האנשים המקורבים לכ"ק האדמו"ר מגור, ובמשך שנים ארוכות ניהל את ישיבת 'אמרי אמת', אותה הפך מהמסד ועד הטפחות.

עד לימים אלו, כאמור, חסיד מנהל ישיבות וכוללי 'אמרי אמת' ומעסקני חסידות גור וסייע בגיוס כספים למוסדות החסידות. אילו זה היה תלוי בו, היה ממשיך חסיד בפעילותו בישיבת אמרי אמת, אך קיבל הוראה מרבו האדמו"ר מגור לעזוב הכל ולהגיע אל הכנסת.

חסיד הוא גבאי שטיבל "בית החסידים" בבני ברק, בו מתפללים שני חתניו של האדמו"ר מגור. בעבר היה אחראי על סדרי ואווירת הלימוד בישיבת גור ובכולל "אור יהושע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר