לאחר המתקפה עליו

ח"כ מקלב משיב: "נשים עושות זאת מרצון"

לאחר שקרא לנשים לשבת מאחור באוטובוס בניסיון להחזיר את קווי המהדרין, סגן השר החרדי, ח"כ אורי מקלב משיב למתקפה נגדו וטוען כי לא מדובר בכפייה על נשים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סגן שר התחבורה אורי מקלב נמצא בימים אלו תחת מתקפה של האופוזיציה ויש עתיד זאת לאחר שצידד בעד החזרת קווי המהדרין שהונהגו על ידי גדולי ישראל, לפיהם גברים יושבים מקדימה, נשים יושבות מאחור בנסיעות באוטובוסים בריכוזים החרדים.

בראיון ל'בקהילה' אמר מקלב: "זה דבר מוצדק שככה יהיה, זה לא הדרה של הנשים אלא טובתן". אלא שמאז פרסום דבריו עובר מקלב עליהום תקשורתי גדול מהצד השמאלי של המפה בעיקר.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר בתגובה כי "אם למישהו יש בעיה עם נשים באוטובוס, הוא מוזמן ללכת ברגל".

תמר זנדברג ממרצ אמרה: ‏"באמת מה שהיה חסר לנשים זה גבר שיסביר מה טוב להן".

סגן השר אורי מקלב השיב הבוקר (שישי), למתקפה ואמר כי "אף אחד לא יכול למנוע ממני באלימות מילולית להגיד את דעתי. כפי שנאמר גם בראיון הנוכחי איני כופה את דעותיי לא במסגרת תפקידי ולא במסגרת אחרת, ושלא יכפו את דעתם עלינו".

מקלב הוסיף ושנה את עמדתו: "אף אחד לא יכפה על הנשים לנסוע וללמוד איך שהם רוצות כפי שנוח להן ובאורח חייהם בלי לכפות את דעתם ואף אחד לא יכפה את דעתו, - זו דמוקרטיה"

לדברי מקלב, "אותם אלה אשר אינם מאפשרים לנשים שרוצות לשבת בהפרדה בצורה וולונטרית כופים את עמדתן על הנשים בדיקטטורה מילולית של ממש".

"אף אחד לא ימנע מאיתנו לעמוד על זכויותיהן של נשים כאשר הן מבקשות את ההפרדה בתחבורה הציבורית, זו זכות המגיע להם בדין כאשר הן עושות זאת מרצון, ואנחנו נעמוד על זכויותיהן".

סגן השר יצא נגד המתלהמים נגדו ואמר "כל 'אבירי החופש והזכויות' וה'דאגה' המזויפת לנשים החרדיות לא יבהילו אותנו מלתת לנשים אלו את זכותן לעשות ולהתנהג כפי שנוח להם וכפי שהן רוצות, הן בנסיעה בתחבורה הציבורית והן בקורסי החובה לנהגות".

"אנחנו לא כופים אדם לנהוג שלא כרצונו, לא באמצעות חקיקה ולא בהפעלת קווי שירות ייעודים ומופרדים, עשרות אלפי הנשים אותן אני מייצג רוצות זאת וזה זכותן ואנו נלחם על כך שיקבלו את זכותיהן, - זהו דבר בסיסי ואף לא צריך את פסיקת הבג"ץ המאפשרת זאת גם כן". דברי מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר