"ריח טיוח"

"לא נוח": המשטרה עצרה את חקירת 'המימד החמישי'

המשטרה החליטה לעצור את חקירת הפרשה בה מעורבים בכירים לשעבר ושר הביטחון בני גנץ • לבקשתה, העבירה הפרקליטות את החקירה לידי הרשות להגבלים עסקיים (בארץ)

גנץ ואלשיך. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חקירת המשטרה בנוגע לפרשת 'המימד החמישי' הופסקה, והפרקליטות העבירה את החקירה לידי יחידת החקירות של הרשות להגבלים עסקיים.

ההחלטה התקבלה נוכח מעורבותם של גורמי משטרה בפרשה, שאינם חשודים בשלב זה, ולפי עמית סגל, שחשף את הפרטים בחדשות 12, במשטרה טענו כי הם חשים "שלא בנוח".

בחשבון הטוויטר שלו כתב סגל, "כל כך מפתיע: המשטרה מרגישה "לא בנוח" עם חקירת הממד החמישי שמערבת שלושה מפכ"לים לשעבר. ראשית, מרגש לדעת שגם לגוף כמו משטרה יש רגשות. שנית, מאין התפרצות הרגש עכשיו? ארבעה חודשים החקירה קבורה אצלם. פתאום נזכרו? הכל מדיף ריח כבד של טיוח".

בפברואר האחרון החליט עו"ד דן אלדד, לשעבר ממלא מקום פרקליט המדינה, על פתיחת חקירה פלילית בפרשה. יצוין כי בני גנץ עצמו, שהיה יו"ר החברה, אינו חשוד.

מבקר המדינה קבע בדוח שפרסם כי המשטרה פעלה בניגוד לנהלים ובחוסר שוויון כשקידמה את ההתקשרות עם המימד החמישי, וכי מי שדחף לקידום ההתקשרות עם החברה הוא מפכ"ל המשטרה דאז, רוני אלשיך, שהנחה להתחיל פיילוט ללא מכרז במסגרת "פטור מבצעי".

בפרקליטות אמרו הערב כי היא "נענתה לבקשת משטרת ישראל להעביר את תיק החקירה לידי גוף חקירה אחר, וזאת נוכח מעורבותם של גורמי משטרה בפרשה, גם אם אינם חשודים בשלב זה. יודגש כי תיק החקירה לא נסגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר