פניה לחרדים

תנו יד לתיקון בג"צ // ח"כ בצלאל סמוטריץ'

אם החרדים יצביעו נגד הצעתי היום להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של השופטים זאת תהיה הפעם הראשונה שבה הם ישתפו פעולה עם יאיר לפיד (דעה)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' | כיכר השבת |
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (צילום: כיכר השבת)

שנים שהמפלגות החרדיות תקופות את בית המשפט העליון, ובצדק. בג"ץ הפך בעשורים האחרונים לאוייב הגדול ביותר של היהדות והציבור הדתי והחרדי במדינת ישראל. פעם אחר פעם שופטי בג"ץ פוגעים באופיה היהודי של המדינה ובזכותם של יהודים שומרי תורה ומצוות לקיים אורח חיים על פי אמונתם.

הדרישה לגייס את בחורי הישיבות, האיסור על קיום אירועים בהפרדה בין נשים לגברים, פגיעה בקדושת המשפחה, פגיעה בקדושת השבת, הכרה בגיורים רפורמים, פתיחת שעריה של המדינה והצפתה במסתננים שיסכנו את הרוב היהודי, פגיעה בביטחון, ועוד ועוד.

האמת היא שהציבור החרדי היה הראשון לזהות את הסכנה שבבג"ץ והרים את הפגנת ההמונים הידועה בירושלים לפני כעשרים שנה.

היום, סוף סוף, יש הזדמנות להתחיל בתיקון אמיתי ולא להסתפק בנאומים ומחאות. אחר הצהרים תעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעתי להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של השופטים. שורה של תחקירים העלתה חשש כבד להטיית דין מצד שופטים שדנים בתיקים של צדדים שמצויים בקשרים שונים איתם. וועדת החקירה הפרלמנטרית תאפשר לכנסת להתחיל לעשות סדר בבית המשפט העליון.

גפני, דרעי וליצמן (צילום: אלכס קולמויסקי, יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

לו רק יצביעו שליחי הציבור במפלגות החרדיות בעד ההצעה היא תעבור. הליכוד מאפשר חופש הצבעה וסביר להניח שכל חבריו יצביעו בעד. ימינה וישראל ביתנו יתמכו, ועם קולות הסיעות החרדיות ההצעה תעבור שהתיקון יתחיל.

משום מה, נכון לרגע זה, דרעי וליצמן מתנגדים ועלולים להפיל במו ידיהם את ההצעה ולאפשר לשופטי בג"ץ להמשיך לעשות ככל העולה על רוחם ולהתעמר בציבור החרדי.

זו תהיה בכיה לדורות ואני מקווה שבשעות הקרובות חברי הכנסת והשרים החרדים יתעשתו ויצטרפו מהמהלך החשוב הזה. אני משוכנע שרוב מוחלט בציבור החרדי תומכים בכך ולא יסלחו להם אם הם יאכזבו שוב.

אם החרדים יצביעו נגד הצעתי היום להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של השופטים זאת תהיה הפעם הראשונה שבה הם ישתפו פעולה עם יאיר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר