"אחוזי תחלואה גבוהים"

הקצין הבכיר: זו הסיבה לאכיפה המוגברת בשכונות חרדיות

על רקע הביקורת במגזר נגד אכיפת המשטרה בשכונות החרדיות, קצין אגף חקירות במשטרה, סנ"צ גלעד בהט, מנסה להסביר את הסיבה לאכיפה המוגברת ומתייחס לסערת הילדה בת ה-13 (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

בימים האחרונים מתמודדת המשטרה עם ביקורת קשה במגזר החרדי, ביקורת שבמרכזה הטענה על אכיפה מוגברת דווקא בשכונות החרדיות ברחבי הארץ. בראיון, באולפן 'כיכר השבת', מנסה סגן ניצב גלעד בהט, ראש אגף החקירות במשטרה, להסביר את הסיבה לאכיפה המוגברת במגזר. הראיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "האכיפה היא שוויונית והיא מתמקדת במקומות לפי אחוזי תחלואה. היא עיוורת למגזר, היא עיוורת למין ולצבע עור, והיא מתמקדת במקומות לפי הנתונים שנמסרים למשטרה על ידי משרד הבריאות מידי יום.

"אנחנו מתמקדים בכל אזור שיש בו תחלואה, גם באזור ערבי גם באזור חרדי או דתי, ולפעמים בגלל העליה באחוזים האכיפה מתבצעת בצורה יותר חזקה במקומות הללו".

באשר לסערת העיכוב של הילדה החרדית, בת ה-13, בשל אי עטיית מסכה, הסביר הקצין: "אני חייב להגיד לך שכשאוכפים בכמויות של כ. 30.000 מפגשים של שוטרים ואזרחים מידי יום, לא כל המפגשים נראים ומצטלמים טוב, וישנם גם טעויות בשיקול דעתם של השוטרים שגם הם בסך הכול בני אדם, ולכן המשטרה עצמה מתחקרת ובודקת את עצמה.

"בסופו של דבר האירוע הזה נגמר בצורה טובה בכך שהיא לא קיבלה דו"ח, ובנוגע לצורה שבה זה נעשה, אני הייתי עושה את הדברים קצת אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר