"סיוט נוראי"

גל פיצוצים בשבת בגלל חגיגות הפלסטינים

אלפים בירושלים, ביתר עילית והיישובים ביו"ש סבלו במהלך השבת מפיצוצים בשל חגיגות סיום שנת הלימודים ברשות הפלסטינית • "המשטרה חזקה רק על החרדים" • צפו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הזיקוקים בעיר חברון (צילום: דוברות)

שבת סיוטית עברה על עשרות אלפי משפחות בירושלים, ביתר וההתיישבות היהודית ביו"ש, וזאת בשל פיצוצים חזקים שנשמעו לאורך כל השבת, וממשיכים גם בשעה זו (מוצ"ש), פיצוצים המגיעים כתוצאה מהפרחת זיקוקי דינור בכפרים הערביים העוטפים את ירושלים וביתר.

כבר בשעה 7:00 בבוקר בשבת החלו להישמע פיצוצים עזים שהרעידו את שכונות העוטף בירושלים. הסיבה לזיקוקים, היא סיום שנת הלימודים במגזר הערבי.

מאות תושבים פנו למוקד 100 של משטרת ישראל בבקשה לטפל בתופעה שהצליחה להכניס אלפי ילדים ומבוגרים לחרדות קשות. במשטרה ענו תשובה לקונית: "שולחים ניידת זה מטופל". אך גם בשעה זו (מוצ"ש) נמשכים הפיצוצים העזים.

תושב חרדי משכונת הגבעה הצרפתית מספר ל'כיכר השבת': "ביתי חולה, ולא הצליחה לעצום עין במשך כל השבת, אני רואה קו ישיר בין התעסקות המשטרה בילדות חרדיות שלא עטו מסכה לאוזלת ידם לגבי אכיפת מטרד הרעש האיום והמתמשך, חזקים על חרדים חלשים".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאל (תושב שכונת נוה יעקב בצפון ירושלים) אמר ל'כיכר השבת': "משטרת ירושלים חייבת לנקוט ביד קשה ביותר כנגד אותם פורעים שמשעות הבוקר ועד עתה, זורעים פחד ואימה בקרב עשרות אלפי משפחות בצפון ירושלים, ובפרט גרמו לבהלה לילדים קטנים שגם כך נמצאים חודשים רבים בחששות ופחדים".

הזיקוקים בעיר שכם

"משטרת המחוז הוכיחה שהיא יודעת מהי יד קשה, כדוגמת האכיפה בררנית שיש כלפי החרדים בחודש האחרון, מצפים לראות אותה כעת". דברי מלכיאלי.

מ"מ ראש העיר ויו"ר סיעת "דגל התורה" בירושלים, אליעזר ראוכברגר אמר ל'כיכר השבת': "אני קורא למשטרה להסיק את המסקנות בעקבות המחדל שאיפשר התעללות ופגיעה קשה ביותר במהלך השבת במאות אלפי תושבי צפון ירושלים - שסבלו מרעשי יריות וזיקוקים בלי הפוגה ובניגוד לחוק".

"המשטרה הוכיחה בשבועות האחרונים שכשהיא רוצה היא יודעת להפעיל יד קשה, כפי שהיא נוהגת כלפי הציבור החרדי באכיפה על חבישת מסכות... מצופה ממנה לפעול באותה מידה של נחישות ונחרצות נגד הפגיעה החמורה במאות אלפי תושבי העיר".

בתגובה לפיצוצים שנשמעו כמובן גם בעיר האבות חברון, מסר עו"ד איתמר בן גביר: "אם זה היה הפוך תוך דקה המשטרה הייתה מגיעה ועוצרת את המעורבים ואף מחרימה ציוד. דמנו הפקר ולא ייתכן כי ילדנו יתעוררו לקולות נפץ והמשטרה וצה"ל לא פועלים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך השעה האחרונה, נשמעים קולות זיקוקים מאזור שכונות מזרח ירושלים", נמסר בהודעת המשטרה. "נבהיר כי מדובר בירי זיקוקים בעקבות סיום בחינות הבגרות, והנושא נמצא בטיפולה של משטרת ישראל".

עוד נמסר מהמשטרה כי "במהלך הימים האחרונים, פעלו שוטרים ברחבי מזרח העיר במטרה לאתר, למנוע ולעצור את משגרי הזיקוקים בניגוד לחוק. עד כה נעצרו לחקירה שמונה חשודים עמם נתפסו עשרות זיקוקים. הפעילות נמשכת גם בשעה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר