תגובות קשות במערכת הפוליטית

תיעוד האלמונים שהיכו; 'אם לא נתעורר, זה יהיה שוב ושוב'

מקרה האלימות הקשה נגד חרדים מהשבת האחרונה, שנחשף ב'כיכר', מקומם את ההנהגה החרדית: בכירי ש"ס ויהדות התורה מפנים אצבע מאשימה למשטרת ישראל, ללפיד וליברמן ולתקשורת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ראשי וח"כי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, מביעים הערב (ראשון) זעזוע עמוק ממקרה האלימות הקשה שנחשף מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', אך חלוקים בדעתם מי הגורם האשם בו; המשטרה, התקשורת, או לפיד וליברמן.

כזכור, כפי שדווח, בליל שבת האחרון, ברחוב שטראוס בירושלים, קפצו אלמונים על יהודים חרדים שעשו את דרכם חזרה מבית הכנסת, לכאורה ללא כל סיבה, הפילו אותם והיכו בהם קשות.

ל'כיכר השבת' אף נודע, כי משטרת מחוז ירושלים, שקיבלה את התיעוד הקשה, פתחה בחקירה, בעקבות פנייתו של סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש.

כעת, יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, שנחשף לתיעוד המחליא, מגיב: "לצערי, פירות ההסתה כנגד המגזר החרדי מחלחלים עמוק פנימה. אני קורא למשטרת ישראל לעצור את התוקפים האלימים, ויפה שעה אחת קודם. לא ייתכן שיהודים במדינת ישראל יותקפו, רק בגלל חזותם".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, יו"ר יהדות התורה, מסר: "מזעזע ומפחיד לראות את פירות ההסתה נגד החרדים מקבלים ביטוי נורא בשטח. אם לא נתעורר ונטפל למנוע את ההתנפלות המיותרת והשקרית כלפי החרדים בישראל, נמשיך לראות גילויי אלימות ומקרי תקיפה כאלה שוב ושוב. זו נורת אזהרה למשטרת ישראל ולשר לביטחון פנים אמיר אוחנה (שיש לציין את ההקשבה שלו לצרכים שלנו ואת הרצון שלו לסייע למצוקה שלנו), לגדוע את ההתנהגות האלימה והמבישה נגד ציבור שומרי תורה ומצוות בכל דרך שהיא".

מקרה האלימות המזעזע (מצלמות אבטחה)

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר: "לצערי הרב, ההסתה מחלחלת למטה; זו השלכה ישירה של דברי לפיד וליברמן, שכנראה ידעו לאן הם מכוונים כשאמרו שתהיה אלימות ברחובות".

סגן השר אורי מקלב הגיב: "זה לא סרטון אחד, אלא מקבץ של אירועים שנעשו על ידי חוליגנים או כוחות הביטחון. הסרטון הזה חייב להיות לנגד מקבלי ההחלטות על הסגרים, שעה שהם מחליטים על סגר כזה או אחר על הציבור החרדי. כל מי שכותב מילה או משמיץ את הציבור החרדי, שיראה את ההשלכות של מעשיו. מי שמקבל את ההחלטה על הסגרים ויצירת הסטיגמות הללו כנגד הציבור החרדי, הוא הגורם למעשים הללו. וכפי שהנושא הכלכלי הוא שיקול בטרם נקיטת סגר, כך הנושא הזה חייב להיות בא בחשבון טרם קבלת ההחלטה".

"הציבור החרדי מרגיש שהוא צריך לחשוש על הלגיטימיות שלו", הוסיף מקלב. "ישנו קשר הדוק בין הטלת ההגבלות והסגרים על הציבור החרדי למעשים הללו. הציבור החרדי חושש, ואנו לא רוצים להגיע למצב בו הוא יצטרך להגן על עצמו. מדוע אנו לא רואים פה כל צעקה? איפה אותם אלו הצועקים על הציבור החרדי? לא מספיק להזדהות בלב, כי כל אירוע כזה מביא עוד אירועים - עד אשר יהפוך חלילה לנורמה".

ח"כ יעקב אשר מסר: "אם בארזים נפלה שלהבת, מה יאמרו אזובי הקיר'; מה לנו להלין על פרחחי רחוב, כאשר אנחנו עדיין מתמודדים עם שוטרים שעוברים על נהלי המשטרה ומשתוללים באלימות בחסות החוק כביכול. הרוח מחלחלת ומשפיעה לצערנו. על המשטרה להפגין נחישות ויד קשה במקום בו היא נדרשת, ולגדוע את השתוללות הרחוב המזעזעת הזו".

סגן השר פרוש (צילום: כיכר השבת)
סגן השר פרוש (צילום: כיכר השבת)
הגדלה

ח"כ יעקב מרגי הגיב למקרה ואמר: "כשלמשטרה מותר להכות חרדים ללא הבחנה, אזרחים פורעי חוק מרשים כך לעצמם. אני קורא למפקד תחנת משטרת ירושלים לעצור במיידית את הפורעים, לשאת באחריות ולהרגיע את האוירה, כי זה בסוף לא ייגמר טוב".

מטעם ח"כ ישראל אייכלר הגיעה התגובה הבאה, למה שכינה 'אלימות הרחוב נגד חרדים': "לפני כשבוע הכריז ליברמן 'נילחם', ולפיד הכריז ש'תהיה אלימות ברחובות' - והמסר עבר לכל אויבי היהדות. מגיפת הקורונה היתה אמורה לאחד את כל יושבי הארץ, ולצערנו הפכה למגיפת השנאה והאלימות. זה מתחיל בהסתה נגד 'מפיצי המגיפה החרדים', עובר דרך שוטרים אלימים באכיפה בררנית, ממשיך בסגרים כעונש קולקטיבי ויורד עד לפורעי רחוב התוקפים חרדים באנטישמיות אכזרית".

"הדברים המוצגים בסרטון מזעזעים ומחרידים. הציבור החרדי לא יכול להגן על עצמו פיזית. כרגע לא נראה שהמשטר החילוני האלים יגן עלינו, אז אין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים".

סגן שר הפנים יואב בן צור הגיב: "מצער לראות שהאלימות וההסתה מחלחלות לשטח. אחרי שבוע שבו חווינו הסתה נוראה כנגד הציבור החרדי, ואלימות וקלות דעת של חלק מכוחות המשטרה, נדמה שדמם של החרדים הותר. היה ברור שנראה גם תמונות כאלה. אני קורא למשטרה וכוחות האכיפה לאתר את הפורעים ולמצות איתם את הדין, למען יראו וייראו".

ח"כ יעקב אשר (צילום: כיכר השבת)

ח"כ יעקב טסלר אמר: "התמונות האלו שאנחנו נחשפים אליהם שוב ושוב, הינם פרי הסתה נגד המגזר החרדי. כשהמשטרה מתנהגת ביד קשה ללא רחמים נגד החרדים, וכשהתקשורת מלבה את הרוחות עם מצג שווא ושקרים, אין פלא שדמנו הותר ואנחנו נתקלים בהתנהגות נפשעת נגד המגזר. נמשיך להילחם בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להפסיק את ההשתוללות הברברית. חשוב לזכור, הצעירים האלו מקבלים את השראתם מהתנהגות המשטרה וממה שהם צופים בתקשורת. אולי הם חושבים שהתנהגותם הנבזית תסלול להם את הדרך לשרת במשטרה?...".

ח"כ משה ארבל אמר בתגובה: "פירותיה הבאושים של ההסתה מחלחלים למעשים כנגד אזרחים תמימים. אני מצפה מרשויות האכיפה לעשות הכל, בכדי לשים את היד בהקדם על הפורעים האלימים והמסוכנים הללו".

ח"כ משה אבוטבול הוסיף: "לצערנו הכבד, מיום ליום אנו נחשפים למצב איום, בו דם החרדים הפך להפקר, וישנה אוזלת יד מול התוקפים. מחר בישיבת סיעת ש"ס, עם יו"ר התנועה השר אריה דרעי, נעלה את רחשי הציבור שהוא גם ער להם, ונקבל קריאת כיוון כיצד לפעול במצב קשה זה. אנו מחויבים לדאוג לשלום הציבור, ובכלל זה לתנועה חופשית - ללא חשש ומורא מתקיפה ואלימות".

סגן השר בן צור (צילום: כיכר השבת)

ח"כ אוריאל בוסו הגיב: "התיעודים שנחשפים, בפרט בימים האחרונים, הם בלתי נתפסים; רוע אין סופי ואכזריות, שלצערי ברוב המקרים המשטרה בעצמה חלק מהפסטיבל הזה. צריך לקום ולעשות מעשה. היום הוגשה תלונה על ידי במח"ש על שוטר שהרים יד על אזרח, רק כי העז להעיר לשוטר על אי עטיית מסכה. אסור שאירוע כזה יעבור בדממה עם עוד הודעה לפרוטוקול של המשטרה, ומיד כבר נחשפים לאירוע אחר בחסות המשטרה. אני סמוך ובטוח שהצעדים האחרונים שבהם נקט השר אריה דרעי יביאו להרתעה וסיום הסאגה של אלימות נגד חרדים".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי מסר: "אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תטפל ביד קשה מאוד נגד אותם אלמונים שנצפו תוקפים באכזריות חרדים. יחד עם זאת, אין ספק כי הלב נחמץ ושותת דם לנוכח הסתה חסרת תקדים כנגד המגזר החרדי בחודשים האחרונים. דמו של המגזר הופקר. הכל מותר כנגדם. אזרח חרדי, ששואל שוטר היכן המסכה שלך, חוטף פיצוצים לפנים".

"הנהגת המדינה והמשטרה, וגם אנו הציבור החרדי, חייבים לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב האיום והנורא הזה", סיים מלכיאלי.

ח"כ מלכיאלי (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר