תיעוד אחרון

מסע הלווית הרב בליקשטיין, חתן הבבא הנא

הבוקר הובא ארונו של הרב יונה בליקשטיין, מי שכיהן במשך שנים כרב האשכנזי בפנמה וונצואלה. בלוויה נשאו דברים הבבא ברוך, רבי דוד אביחצירא ובנו הגר"א. צפו בתיעוד (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מסע הלוויה (צילום: יוצר אור, אמיר שימור)

בחלקה הדרומי של הר המנוחות בירושלים, יצאה הבוקר (שלישי), הלווייתו של הרה"ג ר' יונה בליקשטיין, הרב האשכנזי בקהילות בפנמה וונצואלה וחתנו של ה'בבא הנא'.

מסע הלוויה

המנוח נפטר בערב שבת האחרון, ורק לאחר מאמצים מרובים, הצליחו בני המשפחה להביא את מיטתו לארץ הקודש.

במסע הלוויה השתתפו כל אדמו"רי משפחת אוחצירא ובראשם, האדמו"ר רבי ברוך, האדמו"ר רבי דוד, האדמו"ר רבי פנחס ורבה של רמלה הרב יחיאל אבוחצירא.

כל הנואמים הדגולים, עמדו על האבדה העצומה שהדור איבד, במיוחד יהודי דרום אמריקה, שאיבדו את מורם ורבם - שחיבר ותירגם עבורם - למעלה מ-30 ספרים.

בנו, הרה"ג רבי אברהם בליקשטיין, ראש הכולל 'דרכי הוראה', נאם בבכי והזכיר סיפורי ילדות שהיו לו עם אביו, "לא הייתה מידה טובה שלא היה לאבא".

המנוח זצ"ל נולד בשנת תש"א, להורים ניצולי שואה, בעיר רוסריו שבארגנטינה, לשם הגיעו אחרי השואה עשרות משפחות שניצלו מהתופת.

בגיל 12 נשלח לישיבה בעיר הגדולה בארגנטינה - בואנוס איירס, אצל המרא דאתרא דאז, הגר"י פינק זצ"ל שלימים עלה לארה"ק וכיהן כאב"ד בעיר חיפה.

בשנת תשכ"ב עלה בגפו - ובלי הוריו, לארץ ישראל ונתבקש לעזור בפתיחת התלמוד תורה ב'כפר החדש'.

כבחור ישיבה ובן תורה בודד שמשפחתו בחו"ל, רב הכפר דיבנה (ולימים רב הערים יבנה ורמלה) הצדיק והחסיד האדמו"ר רבי אברהם אביחצירא זצוק"ל, בנו הגדול של סידנא בבא חאקי זצוק"ל רב הערים רמלה ולוד, וחתנו של דודו סידנא בבא סאלי זיע"א, אימץ אותו כבן, ודאג לו לכל מחסורו ולימים אף חיתן את ביתו הרבנית מזל - לו לאישה.

בחופה של הזוג הצעיר, עמד סידנא בבא חאקי זצוק"ל, ואמר בהתרגשות שהגענו לקיבוץ גלויות והנה אשכנזי בא ומתחתן עם משפחת אביחצירא המעטירה.

לאחר חתונתו עם הרבנית מזל, גרו הזוג ברחובות, והוא למד בכולל אברכים שייסד חמיו זצ"ל, ובד בבד השלים את לימודיו ונסמך לרבנות, תוך כדי שמשקיע את כוחו בחינוך ילדי ישראל בתלמוד תורה.

המנוח זצ"ל, היה חביב על כל אדמו"רי בית אביחצירא זצוק"ל - הבבא סאלי והבבא חאקי, כולם חיבבו אותו והעריכו את תורתו ומידותיו.

לאחר מכן, התגייס לצה"ל וכיהן כרב צבאי בצה"ל, תחילה שימש כרב אוגדת סיני, עד שסיים את שירות הקבע, כסגן אלוף וכרב פיקוד צפון.

לאחר שחרורו מצה"ל, בשנת תשמ"ח, נתבקש מפרנסי קהילת 'בית אל' - קהילת האשכנזים בפנמה, לכהן כרב הקהילה, בה כיהן כ-5 שנים.

מכריו של הרב מספרים ל'כיכר השבת': "בית הכנסת באותם ימים פרח ושגשג והתמלאו המניינים היומיומיים ושיעורים לכל רחבי הגילאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר