תקיפת העיתונאים

השר יועז הנדל גינה, הותקף ותקף בחזרה

תקיפת העיתונאים במהלך הפגנת השמאל נגד נתניהו, גררה גל של גינויים פוליטיים, אך דווקא הגינוי של שר התקשורת יועז הנדל, עורר נגד מתקפות, ובתגובה הוא עלה להתקפה (בארץ)

יועז הנדל. ארכיון (צילום: אולפן כיכר)

במהלך ההפגנות האלימות אמש (שלישי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, הותקפו העיתונאים ד"ר אבישי בן חיים ויוסי אלי מ'חדשות 13' בידי מפגיניפ, כאשר קודם לכן הותקף העיתונאי עקיבא וייס מ'כאן חדשות' בידי שוטרים במהלך ההפגנה בביתר עילית.

תקיפת העיתונאים הובילה לשורת גינויים, בין היתר של נשיא המדינה ראובן קיבלין שאמר: "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל".

הנשיא ריבלין הוסיף כי "עלינו לעשות הכול כדי שאיש לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה כל אזרח - ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל - הרגיעו את הרוחות, עצרו את השנאה".

אחת התקיפות נגד אבישי בן חיים (צילום: יוסי אלי)

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "אני מגנה את האיומים על בן חיים. הזכות להפגין קדושה - כך גם חופש העיתונות והביטוי. עיתונאים במדינת ישראל יכולים וצריכים להשמיע את קולם - בלי איומים, בלי תכתיבים".

שר הפנים אריה דרעי אמר: "אבישי בן חיים היקר, חזק ואמץ, אל תירא. אתה איש אמת שפיו וליבו שווים ושאף אחד לא ירתיע אותך מלומר את מה שאתה מאמין בו".

ח"כ מיקי לוי מיש עתיד כתב כי הוזעק לסייע בהרגעת המצב: "שום דבר לא יכול להצדיק את ההתפרעויות האלימות ואת התקיפות הבזויות כנגד עיתונאים ושוטרים - גם לא מאבק בראש ממשלה שנאשם בשוחד. עצוב לי וכואב שחבורת אנרכיסטים משכה את המחאה המוצדקת הזו לפסים אלימים. זו לא דרכנו!"

מחדשות רשת נמסר בתגובה: "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות. עיתונאים צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאוימים. עיתונאי חברת החדשות ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".

בתוך כך, שר התקשורת יועז הנדל גינה גם הוא את תקיפת העיתונאים אך הותקף ברשת על כך ובתגובה עלה להתקפה חוזרת: "צבועים נמאסתם", אמר שר התקשורת.

"בחודשיים האחרונים מאז שמוניתי לשר תקשורת נאלצתי לצערי להגן פומבית כבר כמה פעמים על עיתונאים", כתב הנדל, "צלם שהוכה בהפגנה בתל אביב על ידי המשטרה. מתקפה של סביבת נתניהו נגד רביב דרוקר, חקירות עובדים בערוץ הכנסת על שהדליפו קלטת ובה ח"כ מיש עתיד תוקף מראיינים, פיטורי עיתונאים ומתקפה מכוערת של מפגינים מהליכוד נגד אמנון אברמוביץ.

"והנה עכשיו תקפו את אבישי בן חיים מחדשות 13 בהפגנת הדגלים השחורים בבלפור, וכמו בפעמים הקודמות אמרתי שאסור שזה יקרה במדינת ישראל. אלא שהפעם 'מגיני הדמוקרטיה' שלחו לי הודעות כועסות כי זה שונה ולאבישי יש 'תזות מסוכנות' והוא לא עיתונאי".

השר הנדל הוסיף וכתב: "משהו רע עובר על החברה הישראלית. זה לא 'הביביסטים' שמקללים, זה לא 'טוקבקיסטים מימין' שקוראים בוגד לכל מי שלא מסכים איתם. אלה אנשי שמאל, מצביעים של מרצ, הרשימה המשותפת ויש עתיד (ולא אני לא מכליל את כולם. אלה תמיד בשוליים) שעסוקים בשנאת חינם ואין מנהיגות שמגנה.

"כדאי שכולנו נסתכל במראה. האם הצד השני התחיל? יכול להיות. השפה נמוכה ומטרידה. עברתי שלושה קמפיינים פוליטיים שבהם תומכי נתניהו ראו בי ראש החץ. ימני שמעז להגיד שצריך להחליף אותו. אז מה? איך זה מכשיר את מה שאנחנו רואים עכשיו?

"שנים נלחמתי בכל אמירה מצד ימין על כך ששמאלנים בוגדים. הרי רוב חברי מהצבא הם שמאלנים, יוצאי ההתיישבות העובדת. ישראלים ציונים הכי טובים שיש. למי בכלל יש זכות לקרוא להם בוגדים? שאלתי כל השנים. והנה עכשיו אני מביט באימה בהמוני אנשי שמאל שנראים בדיוק אותו דבר כמו הטוקבקיסטים עליהם קיטרו כל השנים.

"קוראים לבני גנץ ואנשי כחול לבן בוגדים. מריעים לחבר כנסת שקורא לאנרכיה וסירוב לחוק וסדר. הופכים את מוסדות המדינה, המשטרה לאויב. מנהיגות פוליטית ששותקת כמו דגים כשרואים שמסיתים מצדם, שתוקפי העיתונאים הם מפגינים שלהם. דמוקרטיה וחופש עיתונות וביטוי מהפוזיציה.

"אז כן אני מבין את האכזבה. רצו ממשלת מיעוט שתחליף את נתניהו ולא האמינו שאנשים כמוני שאמרו בלי בל"ד, שלוש פעמים ביום, בכל ראיון אכן התכוונו לכך. אני מבין את המצוקה של חלקם. את הכעסים. מבין הכל ועדיין לא מוכן לקבל את הגישה הזאת של שנאת חינם".

הנדל הוסיף ואמר כי "זוהי קריאה ללפיד וחבריו. תתעשתו. תגלו אחריות. ביקורת כמה שיותר. זה תפקידכם. שתיקה מול שנאת חינם, הסתה ומתקפות על עיתונאים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר