מלחמות היהודים

הרב של חב"ד הרגיז; הקהילה בדובאי נסגרה

מסע היח"צ על הקהילה היהודית בדובאי, הסתיים בקול ענות חלושה עם סגירת החשבונות הרשמיים ברשתות החברתיות בהוראת השלטונות • וגם: הצעירים שהגיעו לאכול עוף (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
תפילה לשלום שליטי דובאי (צילום: הקהילה היהודית בדובאי)

בתקופה האחרונה, אי אפשר היה שלא להיחשף למסע היח"צ של "הקהילה היהודית באיחוד האמירויות". בתקופה האחרונה הם נעלמו. מדוע?

אם תחילה חשבו כי מדובר בקמפיין של הרשויות שם על מנת להוכיח את אהדתם ליהדות כחלק מהניסיון שלהם להיפתח לעולם המערבי, מתברר כי ההיפך הוא הנכון.

את ההוראה לסגור את החשבונות, קיבלו אנשי הקהילה דווקא מ...השלטונות. את הרקע לכך, חשף רפאל אהרן בכתבה שפרסם באתר 'זמן ישראל'.

מתברר כי את החשבונות, הפעילו מטעם הרב לוי דוכמן ואיש העסקים סולי וולף, שהקימו להם קהילה חדשה - למורת רוחם של אנשי הקהילה היהודית הוותיקה.

תחילה, רק הורידו את המילה "רשמית" מהחשבונות, ונשארו עם הטייטל הקהילה היהודית באיחוד האמירויות ובדובאי, אך בסופו של דבר הסירו את החשבונות ומחקו אותם לחלוטין.

הרב לוי דוכמן, הוא רב המשתייך לחסידות חב"ד, ולאחר תקופת שהות במקום, פרש מהקהילה הוותיקה והקים בית כנסת חדש לבד.

בית הכנסת של הרב דוכמן בדובאי (צילום: הרב לוי דוכמן)

תחילה, לא הביעו יהודי המקום התנגדות למעשיו, שכן הם הבינו כי הוא מתכנן הקמת בית חב"ד, אך לאט לאט הוא התחיל למשוך את הצעירים אליו.

ב'זמן ישראל' נכתב כי העובדה שהצליחו לייבא בשר כשר למדינה, הביאה את אלו שביקשו לאכול עוף בליל שבת, בניגוד ל'וילה' בו התכנסו הקהילה היהודית המקורית, שהיה צמחוני.

הרב יהודה סרנה, הרב הראשי של הקהילה היהודית באמירויות אמר בראיון לזמן ישראל, כי "בטווח הארוך, אני מקווה שיהיו כמה בתי כנסת באמירויות. אבל זה צריך להיעשות בתיאום. אני מקווה שנוכל להבהיר את העניין כדי שנוכל להמשיך הלאה".

בכתבה שפורסמה ב'זמן ישראל', העלו טענות נוספות נגד הרב דוכמן וסולי וולף, שסירבו להגיב לפניות הכתב, רפאל אהרן, ולמסור את גירסתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר