"היבריס"

עו"ד דובי וינרוט מבקר את ראש הממשלה נתניהו

עורך הדין דב וינרוט, בנו של יעקב ז"ל - עורך דינו במשך שנים ארוכות של ראש הממשלה בנימין נתניהו - פרסם פוסט נגד התנהלותו והתבטאויותיו של ראש הממשלה (חדשות בארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
נתניהו מנחם את דובי וינרוט על אביו (צילום: באדיבות המצלם)

עורך הדין דובי וינרוט, בנו של עורך הדין המיתולוגי של בנימין נתניהו, יעקב וינרוט ז"ל בביקורת מפתיעה בדף הפייסבוק כנגד התנהלותו של נתניהו במשבר הקורונה ובעיקר על סגנון ההתבטאויות שלו.

וינרוט מספר, "הייתי עד לאישה ששאלה את אימי שתחי׳ כיצד ניתן לדעת האם הרצון העז שלה לממש את עצמה, לכבוש, להשפיע, לפרוץ את הגבולות נובע ממקום טוב בנשמתה או לחילופין ממקום של תאווה לא בריאה. אימי השיבה לה תשובה שנחרטה בי עמוק".

"היא אמרה לה: נניח שאת רוצה לכתוב ספר שלתחושתך ישפיע על העולם כולו, תבדקי כמה אחוזים מתוך הרצון העז נובע ממקום בריא שבו את מעוניינת לתרום לאחרים להשפיע ולהעניק מכישורייך וכמה נובע ממקום של רדיפה אחר התהילה, הפרסום והכבוד".

"המדד הוא פשוט: מה יקרה אם הספר יתפרסם וישפיע על העולם אך הוא לא ישא את שמך. לא תקבלי קרדיט. מה יקרה אז? תבדקי את האיזון. אם זה יחריב את כל עולמך, השורש הוא תאווה. אם עדיין תוכלי לשמוח זה נובע ממקום נהדר. אדרבה, רוצי על זה. הלבה הזו שרוצה להתפרץ רק תזרז אותך לקדם את הטוב הזה".

"ולא, אל תחשבי שאני חושבת שאת מלאך. כל אדם רוצה קרדיט. זו רק שאלה של איזון. הנה, אמרה אימא, כשהייתי נערה אפיתי עוגה טעימה ליום הולדת. כולם ליקקו את האצבעות אך כלל לא ידעו שאני זו שאפיתי אותה. מובן שהייתי שמחה וחפצה לקבל קרדיט ויחד עם זאת שמחתי שכולם נהנו מהעוגה".

ה'וינרוטים': על ביבי, האתגרים והגעגועים

את המשל מכוון וינרוט בהמשך כלפי התנהלותו של נתניהו וכותב, "אני חושב שביבי היה עד כה ראש ממשלה פנטסטי למשך עשרות שנים. אלא שבסבב הראשון של גל הקורונה קשה היה לי לצפות בו מתרברב על הצלחתו בהשוואה לשאר המדינות מבלי להודות לריבון העולמים, לבר סימן טוב, לליצמן (כן כן, גם לליצמן), לבנט ועוד רבים וטובים. כשהאזנתי לכמויות ה-״אני ואני ואני״ הזה, ידעתי מיד שזו עלולה להיות נקודת מפנה".

וינרוט מתאר סיטואציה שאירעה לאביו, "אחד הלקוחות של אבי ז״ל הגיש לו לקרוא כ- 20 קלסרים שמסכמים עשרים שנות עשייה. אבי קרא את החומר ברפרוף ובהבזק של רגע הצביע על עמוד מסוים ואמר ללקוחו: כאן, בנקודה זו החלה המפלה שלך! הלקוח ההמום שאל אותו מנין הוא ידע זו ואבי השיב לו: כי בנקודה נהפכת מתלמיד לחכם".

"ההצהרות הללו של ביבי בתקשורת, בסגנון כוחי ועוצם ידי הזה היו קשות לי לעיכול וידעתי גם ידעתי ששם עלול להסתיים עידן. והנה, היום אנו לקראת סגר שני. אנשים תשושים וחסרי כוח. הכלכלה דועכת והממשלה אובדת עצות. אתמול הופיע ראש הממשלה בתקשורת ואמר את המשפט המחריד הבא: ״אתם לא תלמדו אותי כלכלה.״ אותי למדו שאדם שלא חפץ ללמוד לא יכול ללמד. אבא שלי נהג להדגיש שתלמיד חכם הוא זה שנשאר תמיד תלמיד", תקף וינרוט.

בשלב זה מבצע וינרוט השוואה מעליבה למדי לאחד מגדולי המאפיונרים בתולדות ההיסטוריה, "משכך, אם תשאלו אותי, אל קפונה ששלט בכיפה נפל בסוף על מיסים, וביבי ששולט בהגה בגאון תקופה ארוכה יפול על טעויות בכלכלה שנובעות מהיבריס של מי שלא צריך שילמדו אותו יותר. שם ביבי - במקום הזה של ההיבריס - אנשים נופלים".

"יכולת ועדיין תוכל לשנות זאת: לו רק תאמר, אני תלמיד כמוכם. אני לא בטוח שיש לי את התשובות בשבילכם. אני אלמד, אני אתייעץ, אני אחלק קרדיטים, ואו אז, אולי אז, תמשיך לעלות במסילה היפה שסללת. כותב לך זאת בצער וכמי שבהחלט יודע להעריך את מה שעשית למען עם ישראל", סיים וינרוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר