דרך 'השולמנים'

תיאוריה: האם כך נתניהו מתכנן לנצח את הבחירות הבאות?

האם המחאה של בעלי העסקים הקטנים והעצמאיים, 'אני שולמן', היא פרי יוזמתו של ראש הממשלה, שרוצה לקבל את קולות הימין המאוכזב? • צפו בהסבר של 2 היועצים • מייסד 'השולמנים' ל'כיכר': "הכל שקר" (אקטואלי)

נתניהו, אחרי הניצחון בבחירות האחרונות (צילום תמונה:מחזקים. וידאו: Olivier Fitoussi/Flash90 )

לפני קרוב שנה, הוקם בפייסבוק, דף בשם 'אני שולמן', שאיגד בתוכו את רוב העצמאיים והעסקים הקטנים בישראל, מייסד הדף, אמיר קארה, נתפס לפני כשבוע בשידור, מסמס לשר האוצר ישראל כ"ץ, ומאז החלו לצוץ תיאוריות קונספירציה באשר למטרות האמתיות של הארגון.

דף הפייסבוק, שהוקם כאמור לפני כשנה, החל אט-אט לצבור תאוצה, ומדף פייסבוק שמונה יותר מ-200 אלף חברים, הם התאגדו ביחד ופתחו עמותה רשומה, שתדאג לכל בעלי העסקים הקטנים, שיהיו מאוגדים ביחד.

עד כאן, הכל בסדר, מכיוון שההסתדרות מטבעה מאגדת בתוכה את בעלי העסקים הגדולים, 'אני שולמן', שכיום מכונים - השולמנים, מצאו להם דרך להתאגד ביחד.

מה הם הרוויחו מהאיגוד? הרבה!, הם הצליחו לעורר שיח אדיר ברשתות ולהציב לצידם הרבה גופים חזקים ומשמעותיים עבורם, עורכי דין, משרדי יחסי ציבור, רואי חשבון והקמת קבינט אזרחי.

בעקבות הרעש הציבורי של חברי הקבוצה, הקים המוסד לביטוח לאומי צוות לבדיקת זכויות העצמאים. שבכוונתו לשנות את חוק הביטוח הלאומי לעצמאים בדגש על מתן דמי אבטלה, פיצוי על אובדן הכנסה בתאונת עבודה מהיום העשירי ומעלה. וקיצור זמן ההמתנה לפיצוי במקרה של פגיעה בעסק, מ-180 ימים במצב הנוכחי ל-5 ימים בלבד.

בזמן מחאת הקורונה, הצליחו 'השולמנים', להוריד את שכר הדירה בקניונים ל-10%, ואף הצליחו להוציא התחייבויות מראשי ערים לא לגבות את הארנונה העסקית של בעלי העסקים הקטנים.

היועצי תקשורת מדברים על התיאוריה (מחזקים)

מייסד המחאה, אביר קארה, אף הצטרף לקבינט הקורונה האזרחי. לפני כשבוע, התראיין קארה לתוכנית 'אופירה וברקו', ב'קשת 12', ושם נחשף כי באמצע השידור הוא התכתב עם שר האוצר ישראל כ"ץ, מאז החלו לצוץ תיאוריות קונספירציה, על מי מפעיל את המחאה העממית של 'אני שולמן'.

בדף הפייסבוק המונה יותר מ-100 אלף חברים, העלו סרטון וידאו, שבו הסבירו שני יועצי תקשורת בכירים, אבי וידרמן וחברו, מדוע המחאה של השולמנים היא לא עממית והיא מכוונת מלמעלה.

לטענתם, כעת, היה יכול להיות השיא של 'השולמנים', יש להם כוח פוליטי אדיר.יש להם את הכלים לפרוח במצב של 'כאוס' כזה. בכללף הם טוענים, מהיום הראשון של הדף בפייסבוק, המחאה הזו הייתה נראית מלוקקת ונוצצת במיוחד, ולכן זה נראה לא אותנטי.

בנוסף, הם התייחסו לדבריו של הפרשן עמית סגל, שטען, שאם השולמנים ירוצו, הם יקבלו לפחות חמישה מנדטים - זה נראה שסגל מנסה ליצור משהו חדש, הרי השולמנים, לא הכריזו על מועמדות, אז מי אמר שזה הכיוון שלהם, אולי נעשה פה ניסיון ליצור את המפלגה יש מאין? תוהים השניים.

הצמד משווה זאת, לבחירות 2015 וההתמודדות של כחלון, בצל המשבר האמיתי של משבר מחירי הדיור. באותו זמן לכאורה, הוא שכנע את כחלון להקים מפלגה שתענה על המצוקה האמיתית בציבור, מה שיוצר לגיטימציה אמיתית למוצר של כחלון, ואז כל מאוכזבי נתניהו הימניים מצביעים לכחלון ולכאורה הכל מתואם - כי הוא הצטרף בסוף לנתניהו.

מה שקרה פה, טוענים השניים, שנתניהו זיהה מצוקה של אנשים שלכאורה היו מצביעים לו, אבל לכאורה בגלל בעיה נקודתית הם לא יצביעו, מה שהוא עשה, זה שלכאורה הוא הזמין את כחלון לייצר לו אופוזיציה ובכך לקחת את כל אותם הקולות שהיו הולכים למקומות אחרים.

וזה בדיוק מה שנתניהו עושה לכאורה עכשיו עם השולמנים, הם יקראו נגד ביבי, ואז שיאספו את המנדטים הנמצאים על הרצפה, הם יצטרפו לקואליצצית השולמנים.

האם השולמנים מקבלים הוראות מנתניהו? אני לא יודע, אבל הקמפיין שלהם נראה טוב מדי. למרות שאני עצמאי, אני לא שולמן, ואם הם יתמודדו אני לא אצביע להם.

מייסד 'השולמנים': "מסע שקרים והכפשות"

מייסד מחאת השולמנים, אביר קארה, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "כי ברור שאני עומד בקשר עם שר האוצר. ואמשיך לעשות כך כל זמן שזה מקדם את ענייני העצמאיים בישראל,".

"כבר לפני חודש וחצי הצוותים של "אני שולמן", כתבו יחד עם הצוותים באגף התקציבים באוצר 5 פרקים בחוק ההסדרים הקרוב, השפענו משמעותית על שינוי התפיסה בנוגע למענקים לעצמאיים והובלנו שיח לשינוי המציאות של העצמאיים במדינת ישראל אני גאה מאוד בצוות המדהים שלנו שמונה למעלה מ 70 איש וצוותי מחקר מובילים בישראל ".

בקשר לטענות הקונספירציה אומר קארה: "לעניין ראש הממשלה אין לי שום קשר אליו וכל הסיפור הוא מסע שקרים והכפשות, יחד עם זאת אני אדבר גם עם אחמדיניג'אד אם צריך?".

"לסיכום", מבהיר קארה ל'כיכר השבת': "מדובר בקומץ אנשים, אשר מחבלים בעשייה של הצוות הנפלא ושלי , למען שיפור מעמד העצמאים בישראל, זו המציאות, חלק אוהבים וחלק לא".

"אני חושב שאנחנו אשמים כיוון שעד היום לא קמנו יצאנו וצעקנו לשינוי 72 שנות סחיטה צריכות להסתיים היום. אני מאמין שהשינוי לא יבוא מהפוליטיקאים השינוי יבוא רק מהעם, רק מאיתנו עצמאיים חופשיים וחזקים, חדורי מטרה ביחד ננצח".

"כולי תקווה שנצליח להוביל את ישראל למקום שקל לעשות בו עסקים שהסביבה העסקית היא עסקה הוגנות ונוחה סביבה שמאפשרת יצירה של ״רשת בטחון״ אמיתית לבעלי עסקים המעודדת יזמות וצמיחה, סביבה נטולת רגולציה ובירוקרטיה פשוט שיפסיקו להפריע לנו אנחנו יודעים לעשות הכל בעצמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר