"דף חדש"

בגלל הקורונה: תוספת ענק למערכת הבריאות

שר האוצר ושר הבריאות, סיכמו על תוספת ענק למערכת הבריאות, במסגרת ההסכם, יתווספו עוד כ-2,000 אחים ואחיות ועוד כ-400 רופאים. "פותחים דף חדש עם המערכת" (בריאות)

כץ ואדלשטיין (צילום: פלאש 90)

כדי להתמודד כמו שצריך עם נגיף הקורונה, שר האוצר ושר הבריאות סיכמו על תגבור של 2,000 אחים ואחיות, 400 רופאים, תגבור כח אדם ורכש נוסף למערכת הבריאות.

לפי דברי השרים, יותר לא ייוצר מצב שיש רופאים פנויים שלא יכולים לעבוד, בגלל חוסר תקציב שלא הגיע לבתי חולים. לדבריהם, לאחר מערכת הבריאות הוזנחה במשך זמן רב, כעת, הם פותחים דף חדש עם המערכת.

בנוסף, סיכמו השרים על תוספת של 700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות, אשר יוקצו למחלקות הקורונה.התוספת הזו שקולה לתוספת של 8 שנים, וזאת כדי לאפשר היערכות מיטבית של מערכת הבריאות עם אתגרי הקורונה והחורף הקרוב.

מלבד תוספת כוח האדם סוכם על תוספת של מיליארדי שקלים לטיפול בקורונה. התוספת תאפשר היערכות של משרד הבריאות לקצב בדיקות הקורונה כפי שדרש שר הבריאות אדלשטיין של עד 60,000 ביום לחורף.

במסגרת סכום זה יוקצו משאבים לרכש חיסוני שפעת והשקעה בתשתיות טכנולוגיות, כולל דיגיטציה לשירותי רפואה עבור קופות החולים שישכללו את הרפואה מרחוק ויקטינו את הסיכון לחולים.

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "אנחנו במצב חירום בריאותי ולכן פעלתי בצורה מהירה כדי להביא לפתרון מהיר על מנת לאפשר למשרד הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים איתם הוא מתמודד בתקופה זו".

"אין רופא פנוי", מוסיף כ"ץ, "ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה זו בגלל תקציב שלא יעבוד. אני מלא הערכה לצוותים הרפואיים הרופאות והרופאים האחות והאחים וכל אנשי מערכת הבריאות על המסירות הרבה ועל עבודת הקודש שאותה הם עושים".

שר הבריאות אדלשטיין הוסיף על דברי כ"ץ ואמר: "מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור. יחד עם חברי שר האוצר ישראל כץ פעלנו לתיקון מהיר של בעיות העומק שנוצרו במערכת ותגבור משמעותי של הטיפול בקורונה. קבענו שהבריאות מעל הכל".

"אני שמח שהצלחנו להגיע במהירות לתוצאה הראויה והטובה ביותר האפשרית. מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים, זוכה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה, זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה".

"זה לא הסוף", טוען אדלשטיין, "אבל זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל, המערכת עם האנשים הכי טובים בעולם, שמקבלת הכרה למקום המגיע לה בסדר העדיפויות הלאומי. זו בשורה לאזרחים, לרופאות ולרופאים ולאחים ולאחיות. סוף להזנחה ודף חדש של השקעה שיצעיד את מערכת הבריאות קדימה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר