"מסכנים את הציבור"

ועדת הקורונה נגד הממשלה: מסעדות כן, בתי הכנסת לא

ועדת הקורונה אישרה, בניגוד לממשלה, את פתיחת המסעדות • ח"כ פינדרוס: "אין היגיון שרק 20 אנשים יכולים להתפלל מחוץ לבית הכנסת, אבל 30 אנשים יכולים לאכול מחוץ למסעדה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: פלאש 90)

ועדת הקורונה בכנסת סירבה הבוקר (שלישי) לאשר את החלטת הממשלה על סגירת המסעדות. שאר הסעיפים בצו – אושרו על ידי הוועדה. בהחלטה שלא לקבל את החלטת הממשלה תמכה יו"ר הועדה יפעת שאשא ביטון, אותה איים רה"מ, בנימין נתניהו, להדיח.

יו"ר הוועדה, יפעת שאשא-ביטון סיפרה בוועדה על המו"מ הלילי שכשל עם משרד הבריאות, ללא מתווה מסוכם לפתיחת המסעדות.

לדבריה: "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול. אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים.

"חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף". היא הדגישה כי הוועדה מכירה בכובד האחריות של החלטותיה, ואת אמונתה בחשיבות השיח עם הממשלה".

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הבהיר בדיון כי הממשלה מעוניינת בפתרון כדי למנוע את הנזק הכלכלי למסעדנים: "אך הבוקר הגיעו הנתונים על 1,800 נדבקים ביממה האחרונה. האופוזיציה מוכנה לסכן את בריאות הציבור, רק כדי לערער את יציבות השלטון. ה

"אופוזיציה גוררת את הועדה, בחוסר אחריות, למחוזות לא-טובים. כוונת יו"ר הוועדה טובים, אך הצעת הפשרה של הממשלה לפתיחת המסעדות בחוץ בלבד, ועד 50 איש בלבד, היא מאוזנת". הוא קרא לאשר מגבלות אלו, ולנהל מו"מ על מתווה לפתיחת חדרי הכושר, וביקש משאשא-ביטון שלא להצביע עם האופוזיציה".

ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה, הזהיר כי כל התקהלות של יותר מ-10 אנשים במקום סגור – היא סכנה לבריאות הציבור. לדבריו: "אין היגיון שרק 20 אנשים יכולים להתפלל מחוץ לבית הכנסת, אבל 30 אנשים יכולים לאכול מחוץ למסעדה. אם אותם אנשים במקום לאכול רוצים להתפלל הם צריכים לרדת בעשרה ל-20".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר